فلاحی: ستاد کرونا درباره بازگشایی مدارس تصمیم‌گیری کند

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت که نحوه بازگشایی مدارس باید منوط به تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا شود.

احمدحسین فلاحی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اعلام وزیر آموزش و پرورش مبنی بر بازگشایی مدارس از ۱۵ شهریور گفت: قبل از تعصیلات مجلس وزیر آموزش و پرورش این توضیح را در کمیسیون آموزش مطرح کرد که حضور دانش‌آموزان در کلاس‌ها نباید بیشتر از ۱۰ نفر باشد و ما همان زمان این را گفتیم که ظرفیت پذیرش دانش‌آموزان در برخی از مدارس بسیار زیاد است، بعضا کلاس‌ها کوچک بوده و آنقدر استاندارد نیست که تنها بتوانند با ۱۰ نفر کلاس را برقرار کنند. اکنون وزیر از تقسیم‌بندی مناطق کشور به سفید و زرد و قرمز سخن می‌گوید که به نظر می‌رسد این شناوری هم صحیح نباشد.

وی توضیح داد: در حال حاضر اعلام شروع سال تحصیلی با حضور دانش‌آموزان به صورت فیزیکی در مدارس از سوی وزیر آموزش و پرورش صورت گرفته است، البته ما معتقدیم که در این باره باید تصمیم‌گیر نهایی ستاد مبارزه با کرونا باشد که بر اساس شرایط کشور و میزان شیوع کرونا تصمیم لازم را اتخاذ کند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: ما در جلسه با وزیر آموزش و پرورش این موضوع را یادآور شدیم که باید مشکلات آموزش مجازی اعم از هزینه‌های اینترنت برای خانواده‌ها تأمین شود و به طور کلی شرایط به گونه‌ای رعایت شده که هیچ خطری متوجه دانش‌آموزان نشود. این امکان هم وجود ندارد که همه دانش‌آموزان به صورت حضوری در کلاس‌های درس حضور پیدا کنند چون برخی از مدارس جمعیت زیادی داشته و حضور ۳۰ تا ۳۵ نفره دانش‌آموزان در کلاس‌های درس مغایر با تمامی پروتکل‌های بهداشتی است. با همین استدلال است که معتقدیم نحوه بازگشایی مدارس باید منوط به تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا شود که اگر تصمیم نهایی بر حضور فیزیکی دانش‌آموزان در مدارس بود پروتکل‌های بهداشتی به صورت سختگیرانه رعایت شده و اگر قرار بر آموزش مجازی باشد باید زیرساخت‌ها فراهم و هزینه اینترنت رایگان شود.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.