درازترین اتوبوس جهان + تصاویر

درازترین اتوبوس جهان + تصاویر

عصر خودرو : ترافیک شهرها روز به روز افزوده می‌شود و برای حل مشکل ترافیک، همه جا نمی‌توان از تراموا یا مترو استفاده کرد، پس شاید این اتوبوس‌ها راه حل‌هایی برای حمل نقل عمومی در شهرهای پرترافیک باشند.

به نقل از فارس، تصاویر زیر مربوط به بزرگترین اتوبوس دنیاست که در آلمان تولید می‌شود، این اتوبوس با ظرفیت ۲۵۶ مسافر و طول بیش از ۳۰ متر از هر اتوبوس دیگری که تا به حال تولید شده بزرگتر است.
درازترین اتوبوس دنیا انرژی حرکت خود را از یک موتور هیبریدی می گیرد که بیشتر با الکتریسیته کار می کند و این خبری خوبی برای دوست داران محیط زیست است.
این اتوبوس با داشتن چهار محور دارای سه تکه است که مانند واگن قطار پشت سر هم کشیده می‌شوند و جالب اینجاست که به کمک سیستم کامپیوتری پیشرفته‌ای که در آن کار گذاشته شده، راننده نیاز به هیچ گواهی نامه مخصوصی برای رانندگی با آن ندارد و یک راننده اتوبوس ۱۲ متری هم می‌تواند آن را مانند اتوبوس معمولی در خیابان‌ها بچرخاند و ترسی از برخورد به موانع نداشته باشد.
اما چنین اتوبوس ویژه‌ای، قیمت ویژه ای هم دارد و مشتریان آن باید برای هر کدام از آنها ۱۰ میلیون دلار پول پرداخت کنند که درحال حاضر چین با وجود این که خود تولید کننده اتوبوس‌های بزرگ است یکی از سفارش دهندگان اصلی این اتوبوس است.
البته این اتوبوس باوجود این که دراز ترین اتوبوس دنیاست اما پرظرفیت‌ترین آنها نیست، عنوان پر ظرفیت ترین اتوبوس دنیا را یک اتوبوس چینی با ۳۰۰ صندلی و ۲۵ متر طول در اختیار دارد.

شنبه ۱۸ شهریور   ۹:۳


منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.