درخشش بانوان کماندار ایران

جام جم آنلاین: کمانداران ایران در این دوره از مسابقات با کسب یک مدال طلا و یک برنز به کار خودپایان دادند. کارنامه این تیم هر چند باکسب مدال توسط رنجبر می‌توانست بهتر باشد ولی کاملا راضی کننده بود و ارزش‌های زیادی داشت.

بانوان کماندار ایرانی دراین دوره از بازی‌ها کاری کردند کارستان. کسب هر دو مدال ایران توسط بانوان نشان از توانایی‌های فراوان آنها دارد.

زهرا نعمتی در ریکرو انفرادی زنان به وعده‌اش عمل کرد و مدال طلا را به ارمغان آورد و تیم بانوان کشورمان هم در بخش تیمی به مدال برنز دست یافت.

ایران در دیدار رده‌بندی برابر تیم قدرتمند ایتالیا برنده شد و به مدال برنز دست یافت؛ مدالی با ارزش که برای کاروان ایران از اهمیت زیادی برخوردار بود. البته تیم مردان ایران هم می‌توانست توسط رنجبر به مدال دست یابد، وقتی او و شهامی‌پور در مرحله یک‌هشتم نهایی با یکدیگر برخورد کردند همه اعضای تیم نه تنها مدال ایران را حتمی می‌دانستند که روی حضور رنجبر در فینال حساب باز کرده بودند ولی این بازیکن با سابقه کشورمان با دو شکست غیرمنتظره در دیدارهای نیمه نهایی و رده‌بندی برابر رقبای چین تایپه و مالزی، حتی مدال برنز را هم از دست داد.

تیر و کمان یک رکورد تازه هم بر جای گذاشت. نخستین مدال طلای تاریخ بانوان ایران در این رقابت‌ها را نعمتی به دست آورد و نام خود را به عنوان یک ورزشکار تاریخ‌ساز ثبت کرد. این بازیکن در این زمینه گفت: من برای رسیدن به این مدال خیلی تلاش کردم و خیلی چیزها را ثابت کردم. به همه جوان‌ها ثابت کردم ​ با وجود کمبودها​ می‌توان به بالاترین سطح موفقیت دست یافت. از مربیانم و همه کسانی که برایم زحمت کشیدند تشکر می‌کنم.

واعظی، سرمربی تیم ملی هم در خصوص این که تیم ملی در این دوره از رقابت‌ها راضی‌کننده ظاهر شد یا خیر، عنوان کرد: با این که در بخش مردان مدال نگرفتیم ولی همه اعضای تیم به شکل باورنکردنی از یکدیگر حمایت کردند. ما به معنای واقعی یک تیم بودیم و نشان دادیم باتمرین بیشتر می‌توان نتایج خیلی خوبی گرفت. ما در بخش تیمی بانوان هم می‌توانستیم مدال طلا کسب کنیم که برنز گرفتیم. در مجموع نتایج خیلی خوبی گرفتیم.

تیراندازان نخستین مدال را کسب کردند

ایران در تیراندازی این دوره از مسابقات دو نماینده در بخش بانوان داشت که نتیجه خوبی کسب کردند. کسب یک مدال برنز و یک مقام ششمی به طور حتم نمی‌تواند نتیجه بدی باشد. ضمن این که نخستین مدال کاروان ایران را نیز بانوان این رشته کسب کردند.

ساره جوانمردی عضو تیم ملی تیراندازی ایران با کسب عنوان سومی به یک افتخار بزرگ دست یافت. او در فینال رقابتی نزدیک با نماینده مقدونیه و روسیه داشت و به مقام سوم دست یافت. عالیه محمودی که در ماده تپانچه ۱۰ متر انفرادی بانوان حضور داشت در رده ششم قرار گرفت.

جوانمردی معتقد است محمودی برای کسب این مدال خیلی به وی کمک کرده است.

این بانوی مدال‌آور تیراندازی کشورمان همچنین خاطرنشان کرد: سطح مسابقات خیلی بالا بود و قبلا در چنین سطحی مسابقه نداده بودم.

بااین حال خیلی راضی هستم که دست خالی برنگشتم. ما نشان دادیم تیراندازی بانوان ایران روبه پیشرفت بوده و می‌تواند به نتایج خیلی خوبی دست یابد. با این مدال انگیزه‌هایم بیشتر شد و حالا باید برای بهتر شدن رنگ این مدال تلاش کنیم که این مهم نیازمند حمایت بیشتر مسئولان است.

رکابزنی که به خط پایان نرسید!

ایران در بخش دوچرخه‌سواری جاده یک نماینده داشت که در مسابقات پیست هجدهم شد ولی در بخش جاده نتوانست به خط پایان برسد.

بهمن گلبارنژاد که با ۳۰ رکابزن دیگر رقابت می‌کرد در میانه‌های راه از مسیر خارج شد.

گلبارنژاد در کیلومتر ۶۴ از مسیر مسابقه خارج شد و از ادامه رقابت با دیگر شرکت کنندگان بازماند.

قرار بود گلبارنژاد در رقابت‏‎های دوچرخه سواری تایم تریل شرکت کند اما به منظور حفظ آمادگی و جلوگیری از خستگی برای شرکت در رقابت‎های جاده، از حضور در این مسابقه امتناع کرد.

در جریان رقابت‏های دوچرخه سواری جاده C4 – C5 علاوه بر گلبارنژاد رکابزنان کشورهای بریتانیا، دومینیکن، رومانی، بلژیک، استرالیا، چین، نروژ و اسپانیا پیش از رسیدن به خط پایان از ادامه رقابت بازماندند.

محمد عسگری، سرمربی تیم ملی در خصوص عملکرد گلبارنژاد می‌گوید: همین که کسی آسیب ندید جای شکرش باقی است چون مسابقه مسیر خطرناکی داشت و بسیاری از ورزشکاران احتیاط را ترجیح داده بودند. البته گلبار نژاد با رای داوران از دور مسابقه کنار رفت و نامش در بین ۲۲ نفر اول قرار نگرفت. مسابقات سطح خیلی بالا بود و به نظرم تجربه گرانبهایی به دنبال داشت.

پینگ‌پنگ می‌توانست بهتر باشد

حسن جانفشان، پینگ‌پنگ باز کشورمان درحالی بازی اول خود برابر نماینده کره‌جنوبی را با شکست به پایان برد که در دو گیم از حریف ۱۰ بر ۸ جلو بود و در یک گیم دیگر هم ۹ بر ۷ از او پیشی گرفت تا دیداری را که می‌توانست برنده باشد براحتی از دست بدهد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.