درخواست برای صدور مجوز ساخت طلای با عیار ۱۴ و ۹ از سازمان استاندارد

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ دوشنبه ۱۵آبان۹۱،

39419.jpg

تثبیت طلا در قیمت بالای فعلی سبب افت شدید تقاضا و رکود در بازار طلا شده است و برای تداوم تولید محصولات داخلی، جز تنوع در عیار رسمی چاره‌ای باقی نمانده است.

به گزارش تفسیری گروه دریافت خبر ایسنا، عبادالله محمدولی رئیس انجمن صنفی کارفرمایان صنعت طلا و جواهر با بیان مطلب بالا افزود: ما از سالهای پیش از اداره استاندارد تقاضا داشتیم که برای اینکه تنوعی در بازار طلا ایجاد کنیم، عیار طلا را متنوع کنیم. هنگامی که خریداران ما وارد بازار می‌شوند، با طلای با عیار متفاوت و قیمت متنوع مواجه خواهند شد که زمینه ساز بازاری مناسب می‌شود.

وی افزود: ما اکنون از سازمان استاندارد تقاضا داریم که مجوز ساخت طلای با عیار ۱۴ و ۹ را بدهد. همچنین ما نیازی به تغییر طلای عیار ۱۸ نداریم و در کنار عیار ۱۸ ، طلای با ۱۴ و ۹ هم داشته باشیم. ما در این راه مشکلاتی را خواهیم داشت، ولی به راحتی می توانیم بحث کنترل را در بازار ایجاد کنیم.

رئیس انجمن صنفی کارفرمایان صنعت طلا و جواهر گفت: در این بین برای کنترل بعضی سود جویی‌ها، راههای مناسبی نیز اندیشیده شده و هیجکس نمی تواند طلای با عیار ۱۴ را به طلای با عیار ۱۸ بفروشد. موسسه استاندارد اگر با این درخواست اتحادیه طلا موافقت کند، مطمئناً شاهد کاهش قیمت طلا و رونق بازار خواهیم بود.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.