درخواست چین برای لغو تحریم‌های آمریکا علیه یک شرکت دفاعی

۲۴ام بهمن ،

در پی اعمال تحریم‌های آمریکا علیه یک کارخانه دفاعی در چین که با واکنش شدید دولت این کشور همراه بود، چین لغو سریع این مجازات را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری پی.تی.آی، کارخانه پلی تکنولوژی چین که پیمانکار دفاعی در پکن و زیر مجموعه شرکت بزرگ دولتی “چاینا پلی گروپ” است، در بیانیه‌ای اعلام کرد این شرکت کاملا قوانین و آیین‌نامه‌های داخلی و معاهدات بین‌المللی را رعایت کرده است.

وزارت خارجه چین امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد، آمریکا این تحریم‌ها را بر طبق قوانین داخلی‌ خود وضع کرده است؛ اقدامی که به شکل جدی هنجارهای حاکم بر روابط بین‌المللی را نقض و به منافع چین ضربه می‌زند.

هوآ چون یینگ، سخنگوی دولت چین در بیانیه‌ای گفت: چین شدیدا از این اقدام آمریکا ناراضی است و قاطعانه با آن مخالفت می‌کند و درخواست خود را طی یک نامه‌ رسمی به طرف آمریکایی تحویل داده است.

این سخنگو گفت: ما مصر هستیم که آمریکا فورا این اقدام اشتباه را اصلاح کرده، تحریم‌های بی‌پایه و اساس علیه این شرکت و کارکنانش را برداشته و اقداماتی که سبب ضربه زدن به منافع چین و روابط چین – آمریکاست، متوقف کند.

بر طبق گفته این مقام، چین متعهد شده از سازمان بین‌المللی عدم گسترش سلاح‌های هسته‌ای حمایت کند.

وی افزود: این کشور در جای خود مجموعه‌ای از قوانین کنترل صادرات و تدابیری دارد که با استانداردهای بین‌المللی و اجرای سخت‌گیرانه و موثر قوانین مطابقت می‌کند.

در بیانیه این کارخانه که بلافاصله پس از اعلام تحریم‌ها انتشار یافته، آمده است: کاملا بی‌پایه و اساس و غیر منطقی است که آمریکا این تحریم‌ها را بر طبق قوانین و آیین نامه‌های کشور خود وضع کرده باشد.

این کارخانه که سازنده موشک و تجهیزات نظامی است، در بیانیه‌ خود اعلام کرد: ما هرگز به هیچ کشور یا منطقه‌ای در توسعه سلاح‌های ممنوعه کمک نکرده‌ایم و سلاح و تکنولوژی را به هیچ کشور یا منطقه‌ای که تحت تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل باشد، صادر نکرده‌ایم و به آنها قول صادر کردن هم نداده‌ایم. ما بدین وسیله از طرف آمریکایی می‌خواهیم به حقایق احترام بگذارد و سریعا تحریم‌ها را لغو کند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.