درخواست یک مقام پیشین عربستان برای مشارکت شورای همکاری خلیج فارس در مذاکرات هسته‌ای

ایران > سیاست‌خارجی– ممتازنیوز:
رییس پیشین سازمان اطلاعات عربستان سعودی، مشارکت شورای همکاری خلیج فارس در مذاکرات هسته ای ایران و گروه ۱+۵ را خواستار شد.

ترکی بن فیصل، مشاور کنونی ملک عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان سعودی در گفت‌وگو با هفته‌نامه “اشپیگل”درباره توافق هسته‌ای ایران و کشورهای گروه ۱+۵ در ژنو گفت: ما از این پیشرفت تازه که مبتنی بر تعهد ایران به غنی سازی اورانیوم به میزانی پایین تر از سطح لازم برای ساخت بمب است، استقبال می‌کنیم؛ اما این قرارداد فقط شش ماه اعتبار دارد و تنها یک قدم در این مسیر به شمار می رود.

بر اساس گزارش ایسنا به نقل از العالم، این شاهزاده سعودی گفت: “این توافق، یک قدم خوب است اما ما به نابودی کامل و نهایی تمام قابلیت‌های هسته‌ای در منطقه از جمله دربارهٔ رژیم صهیونیستی نیاز داریم. ما خواهان یک منطقه عاری از سلاح‌های کشتار جمعی هستیم.”

وی سپس با مطرح کردن درخواستی عجیب گفت: “در مذاکرات هسته ای با ایران، علاوه بر کشورهای ۱+۵ ، کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس نیز باید حضور داشته باشند و این گروه باید به ۲+۵ تغییر نام دهد.” !

ترکی بن فیصل در ادامه ادعاهای خود افزود: “گرچه ایران لبخندی بر لب نشانده است، اما همچنان در منطقه دخالت هایی دارد، و تا وقتی دست از دخالت های خود در کشورهای عربی نکشد این لبخند را باور نخواهیم کرد، در واقع تنها راه بهبود روابط با کشورهای عربی، آن است که ایران به عاملی برای ثبات در منطقه تبدیل شود.”


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.