درمان طبیعی آلرژی

۲۱فروردین۱۳،
ممتاز نیوز: هم زمان با آغاز فصل بهار، بسیاری از اشخاص در واکنش به گرده افشانی گیاهان و گل ها، دچار آلرژی یا حساسیت می شوند.

البته آلرژی تنها مربوط به فصل بهار نمی باشد، بلکه یک فرد ممکن است به بسیاری از مواد مانند انواع غذاها، عطرها و … حساسیت داشته باشد،  اما آنچه شایع و همه گیر است، حساسیت فصلی در فصل بهار می باشد و به اشخاص مبتلا به حساسیت پیشنهاد می گردد قبل از استفاده از داروهای شیمیایی برای غلبه بر این بیماری، راه های زیر را امتحان کنند :

 ۱- پاک کردن هوای اطراف خود

می توانید در محیط کار و زندگی خود از دستگاه تصفیه هوا استفاده کنید تا از ورود ذرات گردوغبار، گرده گیاهان و هر آنچه که در هوای اطراف ایجاد حساسیت می کند، به دستگاه تنفسی جلوگیری شود. می توانید با پاک کردن هوای محیط اطراف خود، زمینه را برای بروز آلرژی به حداقل میزان ممکن برسانید.

۲- تمیز کردن پادری به طور مرتب

پادری ها معمولا در خارج از منزل استفاده می شوند، اما در جلوی دستشویی، حمام و حتی اتاق ها هم به کار می روند.

پادری ها به خصوص پادری های خارج از منزل، مملو از خاک، گردو غبار، قارچ و میکروب می باشند و اگر برای مدت طولانی شسته نشوند، مواد حساسیت زا از آنها وارد هوا شده و علائم آلرژی را در اشخاص تشدید می کند.
در فصولی که آلرژی در شما بوجود می آید، از رفتن به پارک ها و مناطق رو باز حتی المقدور اجتناب کنید تا بروز علائم آلرژی در شما کاهش یابد

۳- استفاده از ترکیب لیمو ترش و عسل

مقداری لیموترش را با مقداری آب و عسل مخلوط کنید. این ترکیب را صبح ها، به صورت ناشتا در فصولی که آلرژی دارید، مصرف کنید.

مصرف این ترکیب به نرم شدن گلو کمک بسیاری می کند و خلط پشت حلق را که سبب ناراحتی اشخاص مبتلا به حساسیت می گردد از بین می برد.

همچنین این ترکیب قابلیت دفع سموم بدن را دارد. علاوه بر این منبع خوبی از ویتامین ث  می باشد.
 
۴- استفاده از گیاه اکالیپتوس

اکالیپتوس به طور طبیعی به عنوان کاهش دهنده انواع التهاب، مخصوصا التهاب تنفسی استفاده می گردد.

نحوه استفاده از آن به این صورت می باشد که ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری برگ خرد شده گیاه اکالیپتوس را با یک فنجان آب جوش مخلوط کنید. سپس دمنوش آن را بنوشید. التهاب ناشی از بروز حساسیت در اشخاص با این روش کاهش پیدا می کند.

لازم به ذکر است که برگ این گیاه در عطاری ها و فروشگاه ها قابل دسترسی و خریداری است.

 ۵- عدم مصرف غذاهای آلرژی زا

در فصولی که آلرژی دارید، سعی کنید از مصرف غذاهای حساسیت زا اجتناب کنید، زیرا علائم آلرژی را در شما بدتر می کنند.

غذاهای تند و پر ادویه، میوه و سبزیجاتی مانند کیوی، بادمجان و گوجه فرنگی از جمله موادی می باشند که علائم حساسیت را در بسیاری از اشخاص تشدید می کنند.

 ۶- کم رفتن به پارک و فضای آزاد

در فصولی که آلرژی در شما بوجود می آید، از رفتن به پارک ها و مناطق رو باز حتی المقدور اجتناب کنید تا بروز علائم آلرژی در شما کاهش یابد، و یا قبل از رفتن به این مناطق، طبق تجویز پزشک از داروهای تجویز شده استفاده نمایید.

۷- نکشیدن سیگار

اگر سیگاری میباشید، سعی کنید حتی المقدور در فصولی که حساسیت دارید از مصرف سیگار اجتناب کنید.
منبع:‌تبیان

منبع:ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.