دریافت غرامت جنگی از عراق

جام جم آنلاین: نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از پیگیری دریافت غرامت جنگی از عراق در مجلس نهم خبر داد.

احمدرضا دستغیب نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی درگفتگو با باشگاه خبرنگاران از پیگیری دریافت غرامت جنگی جمهوری اسلامی ایران از عراق خبر داد و گفت:‌ دریافت غرامت جنگی حق قانونی و بلامنازع ملت ایران بوده و مجلس نهم و در راس آن کمیسیون امنیت ملی سیاست خارجی آن را در دستور کار قرار داده و پیگیری خواهد کرد.

 وی با بیان اینکه وسعت و تخصصی بودن موضوع، دریافت غرامت جنگی از عراق را در اولویت کاری کمیته دفاعی مجلس قرار داده است،‌ اظهار داشت: پس از بررسی کامل این موضوع در کمیته دفاعی،‌ طرح دریافت غرامت جنگی به صورت کامل و جامع در دستور کار کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی قرار خواهد گرفت تا تقدیم صحن علنی مجلس شود.

صدورحکم رمال جریان انحرافی

حکم عباس غفاری از مرتبطین جریان انحرافی که پرونده وی به خاطر اقدامات رمالی و جن گیری مورد توجه رسانه ها قرار گرفته بود از تاریخ ۲۴ دی ماه سال ۸۹ به علت ارتکاب اقدامات متعدد غیرشرعی و غیرقانونی بازداشت شده و پس از آن اعترافات مختلفی درباره اقدامات خود داشته است صادر شد.

به گزارش ممتازنیوز،پس از تکمیل پرونده و رسیدگی قاضی صلواتی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب، وی به خاطر توهین به مقدسات اسلامی به ۵ سال حبس، توهین به امام (ره) و رهبر انقلاب ۲ سال حبس و فعالیت تبلیغی علیه نظام به ۱ سال حبس و بابت ارتباط نامشروع نیز به ۹۹ ضربه شلاق محکوم شد.

همچنین در دیگر پرونده رسیدگی شده در این شعبه، مهدی محقق رشید یکی دیگر از مرتبطین با جریان انحرافی که از ۱۷ اردیبهشت سال ۹۰ بازداشت شده، به خاطر اجتماع و تبانی علیه اعراض مردم (موضوع ماده ۶۱۱ قانون مجازات اسلامی) به ۳ سال حبس و بابت ارتباط نامشروع به ۹۹ ضربه شلاق و نگهداری اسلحه غیرمجاز به ۲ سال حبس محکوم شد.

ناکارآمدی تحریم‌ها

روزنامه انگلیسی گاردین در گزارشی نوشت ایران با ذخائر ارزی خود با تحریم‌ها مبارزه می‌کند و افزود ایران تا کنون از مواضع خود عقب‌نشینی نکرده است.

این روزنامه در گزارشی به مسئله تحریم‌های ایران پرداخت و در تیتر خود نوشت: «ایران با ۱۵۰ میلیارد دلار ذخیره ارزی با تحریم‌های نفتی مبارزه می‌کند.»

گاردین در این گزارش به نقل سخنان محمو بهمنی، رئیس بانک مرکزی ایران پرداخت که گفته بود: «ما برنامه‌هایی برای مقابله با تحریم‌ها داریم و و با این سیاست‌های کینه‌توزانه مقابله می‌کنیم.»

این روزنامه انگلیسی در بخشی از گزارش خود می‌نویسد: «تا کنون، تحریم‌ها ایران را به امتیازدهی برای برنامه هسته‌ایش وادار نکرده است.

«شام آخر» اصلاح طلبان

چالشی که این روزها جبهه اصلاحات با آن دست و پنجه نرم می کند این است که اگر در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم گزینه آنها رای نیاورد و یا کاندیدای نزدیک به آنها بر مسند ننشیند به احتمال قوی برای همیشه از سپهر سیاسی ایران اسلامی حذف خواهند شد.

البته مقصر اصلی خطرناکتر شدن این چالش را نیز باید در حوادث سال ۸۸ و حتی قبل از آن در سال ۷۸ جستجو کرد. دو مقطعی که دو فتنه بزرگ در دامان اصلاح طلبان رخ داد و همانند یک بیماری به جان کشور عارض شد و البته هیچگاه نیز توسط هیچیک از افراد مبرّز وابسته به تفکر اصلاح طلبی مورد برایت قرار نگرفت.

چالش انتخابات ریاست جمهوری دولت یازدهم برای جبهه اصلاحات تا آن اندازه بزرگ و البته خطرناک هست که تقریباً تمام ظرفیت‌های خود را برای این عرصه به میدان آورده‌اند.

در یکی از جلسات اصلاح طلبان که حجاریان و عبدی نیز در این جلسه حضور داشته‌اند در صحبت‌هایشان، به صورت تلویحی بر نکته “گزینه حداقلی” تاکید کرده‌اند.

عبدی از این گفته بود که مهم نیست چه کسی رئیس جمهور شود، بلکه مهم آنست که کسی بیاید که راه حضور اصلاح طلبان در عرصه حاکمیت را باز کند.

و حجاریان نیز در همین جلسه تاکید کرده بود که باید قبل از اینکه به “چه کسی بودن” رئیس جمهور فکر کنیم، به این اولویت بیاندیشیم که کسی رئیس جمهور باشد که فضا را برای ما(اصلاح طلبان) باز کند.

نگرانی صهیونیستها از رزمایش پیامبراعظم

“آویگدور لیبرمن” وزیر خارجه رژیم صهیونیستی که در ایتالیا به سر می برد نتوانست خشم ونگرانی خود را از برگزاری رزمایش پیامبر اعظم ۷ مخفی کند .

به گزارش رادیو اسرائیل ؛   لیبرمن طی سخنانی سعی کرد برگزاری این رزمایش را به  تحریم‌های نفتی اتحادیه اروپا علیه ایران ارتباط دهد .

وی ضمن ابراز خرسندی از آغاز این تحریم ها مدعی شد : ایران بابت این تحریم ها تحت فشار قرار گرفته وبه همین دلیل امروز چنین رزمایش گسترده ای را به راه انداخت .


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.