درک آثار هنری به آموزش نیاز دارد

۱۴فروردین۱۳،

در گفت‌وگو با هنرآنلاین مطرح شد

مدیر گالری آبتین معتقد است که درک آثار هنری به آموزش نیاز دارد

“آذرین” مدیر گالری آبتین دربارهٔ مشکلات حوزه تجسمی‌ در کشور به خبرنگار تجسمی‌ هنرآنلاین گفت: یکی از مشکلات عمده‌ای که تمام نگارخانه‌ها با آن روبرو می باشند مربوط به مشکلات و ضعف فرهنگی کشور در زمینه هنرهای تجسمی‌ است. این مشکل به فعالیت‌های زیرساختی نیاز دارد.

او در این باره ادامه داد: در حقیقت بازار هنرهای تجسمی‌ که عمدتا طبق فعالیت نگارخانه‌ها پیش می‌رود به سبب عدم شناخت جامعه نسبت به آثار هنری، بازار محدودی است.

آذرین با بیان اینکه جامعه هیچ گاه ضرورت درک آثار هنری را آموزش ندیده است اظهار کرد: متاسفانه جامعه ما عادت به لذت بردن و درک اثر هنری ندارد. در واقع درک آثار هنری نیاز به آموزش دارد که در کشورما این موضوع جدی گرفته نمی‌شود. این در حالیست که در کشورهای اروپایی آموزش هنر سابقه ای طولانی دارد و برای قرن‌ها قشرهای مختلف جامعه مخاطب اثر هنری بودند. این موضوع چه از طریق مذهب و فضای کلیسایی و چه از طریق فضای بورژوا و اشرافیت بر جامعه حاکم شده است.

وی همچنین گفت: در حال حاضر در کشورهای اروپایی هنر جزو درس‌های اصلی مدرسه به شمار می‌رود آن هم به با ای هدف که دانش آموزان هنرمند شوند بلکه به این سبب که یاد بگیرند چطور هنر را درک و با آن ارتباط برقرار کنند. این در حالیست که در ایران درس هنر به هیچ وجه جدی گرفته نمی‌شود. در نتیجه برای اغلب نسل‌ها که توانایی خرید آثار هنری را دارند بازار بزرگ برای خرید آثار هنری وجود ندارد.

این مدیر گالری در این باره افزود: اکنون تولید کننده، عرضه کنند و فراهم کننده آثار هنری بسیار است اما بازار فروش بسیار محدود است بنابراین رقابت میان هنرمندان و گالری داران بسیار مشکل است، چرا که بازدیدکنندگان گالری‌ها ثابت می باشند از سوی دیگر گالری‌ها از طریق ارگان‌های مهم کشور آن طور که باید حمایت نمی‌شوند.

او با تاکید براینکه بخش عمده فعالیت‌های گالری‌ها اقتصادی است گفت: بخش عمده فعالیت‌های گالری‌ها اقتصادی است این در حالیست که در سال قبل کشور با مشکلات اقتصادی بسیاری روبرو بود بنابراین بسیاری از خریداران آثار هنری از خرید آثار هنری اجتناب می‌کردند.

انتهای پیام/۳۱/۳۴

 


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.