در بحث تربیت شاعران اقدامی صورت نگرفته است

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

در بحث تربیت شاعران اقدامی صورت نگرفته و بیشتر به شناسایی برگزیدگان پرداخته شده است.

به گزارش خبرنگار صنفی آموزشی باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛میلاد عرفان پور دبیر جشنواره ملی شعر طلاب و دانشجویان صبح امروز طی سخنرانی در سالن همایش های وزارت علوم تحقیقات و فناوری گفت: شعر جواب امروز ،زبان پویای معارف اسلامی است و اگر قرار است معارف انقلاب را با زبانی منتقل کنیم هیچ زبانی همچون شعر نیست.چرا که شعر از لحاظ فکری و معرفتی افراد را به سمت اهداف والای الهی سوق می دهد.

وی افزود:‌ شعر جوان در ۲ حوزه علمیه و دانشگاه پایدار است و شناسایی استعدادها بر عهده متولیان فرهنگ قرار دارد.

عرفان پور در ادامه به معایب و محاسن جشنواره ملی شعر طلاب و دانشجویان اشاره کرد و گفت:‌ دید برداشت محور از جمله معایب جشنواره ها به شمار می آید چرا که در بحث تربیت شاعران کاری صورت نمی گیرد و بیشتر به شناسایی برگزیدگان و شاعران می پردازند.

تشکیل دوره های آموزشی برای شاعران جوان

عرفان پور در ادامه گفت:‌البته در دومین جشنواره ملی طلاب و دانشجویان برای نفرات برتر دوره های آموزشی جهت فراگیری بیشتر در زمینه شعر در نظر گرفته شده که این موضوع یکی از محاسن این جشنواره نسبت به سایر جشنواره ها به شمار می آید.

وی افزود:‌ داوری دومین جشنواره ملی شعر طلاب و دانشجویان در سه مرحله صورت می گیرد که این داوری توسط ۱۴ داور فرهیخته انجام می شود و از ۲۹ اثر برگزیده تقدیر به عمل می آید. چنانچه در بخش شعر ۱۹ اثر مربوط به شعرهای دوره کلاسیک و سپید اختصاص داده شده که از هر کدام از این مواد یعنی ۲ اثر در بخش کلاسیک و ۲ اثر در بخش سپید با اهدا جایزه شهید احمد زارعی تقدیر به عمل می آید.

وی اظهار داشت: همچنین در بخش برگزیده نیز از ۴ اثر تقدیر به عمل می آید.۵۰ مقاله به دبیرخانه دومین جشنواره ملی شعر طلاب و دانشجویان ارائه شده است.

عرفان پور در ادامه گفت:‌ در این ۲ روز دومین جشنواره ملی شعر طلاب و دانشجویان تالار حافظ شیراز میزبان شاعران برجسته ای هستیم که در این جشنواره حضور دارند.

وی افزود:‌ امروز شناخت و آسیب شناسی شعر امروز از جمله مباحثی است که باید توجه زیادی به این امر شود.

عرفان پور در ادامه پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر اینکه تعداد مقالات ارائه شده دراین جشنواره چه تعداد بوده است خاطر نشان کرد: تعداد مقالات ارائه شده به این جشنواره ۵۰ مورد و در ۲ موضوع نگاه وحی به شاعر و شعر و شاعران انقلاب اسلامی بوده است./ع۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.