در زمینه دفاعی از رتبه خوبی برخوردار هستیم

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ ۴شنبه ۱۰م آبان ۹۱،

دانشگاه‌های اصفهان در زمینه دفاعی از رتبه خوبی برخوردار می باشند.

به گزارش تفسیری خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ ذاکر اصفهانی استاندار اصفهان صبح امروز در همایش دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی کشور در دانشگاه شیخ‌ iبهایی iبهارستان استان اصفهان تشکیل شد طی سخنرانی گفت: استان اصفهان در ابتدای انقلاب اسلامی دو واحد آموزش عالی داشته و هم اکنون تعداد دانشگاه‌های آموزش عالی استان iبه ۱۱۰ دانشگاه رسید.
 
وی افزود: درسال ۹۰ و ۹۱ ده هزار عضو هیئت علمی در استان اصفهان و ده هزار دانشجو در مقطع دکترای حرفه ای در این استان مشغول می باشند و همین امر سبب شده که استان اصفهان قطب راه علمی محسوب شود.

وی افزود: استان اصفهان و دانشگاه‌های این استان و همچنین دانشجویان و پژوهشگران آن در زمینه دفاعی از رتبه خوبی برخوردار می باشند.

وی تصریح نمود: در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بیش از ۱۰۰۰ مقاله علمی تولید شده چنانچه در حوزه نرم افزاری شاهد هستیم که درسال ۵۷ دو مقاله علمی بین‌المللی، درسال ۸۴ ،۴۰۰ مقاله علمی بین‌المللی، و هم اکنون بیش از ۱۰ برابر این تعداد مقاله علمی بین‌المللی در این استان و در دانشگاه های این استان تولید می گردد.

وی تصریح نمود: اختراعات بسیار بسیاری در عرصه‌های فنی مهندسی داشته‌ایم چنانچه انجام عمل جراحی آخرین متد جراحی برای بیماران کل کشور و حتی بیماران خارج از کشور در این استان صورت می گیرد.

۳ هزار محقق در مقطع ارشد و دکتری در دانشگاه‌های استان اصفهان مشغول تحصیل می باشند
ذاکر اصفهانی در ادامه گفت: در سال قبل ۲۵ مخترع فعال در جشنواره علم تا عمل را iبه خود اختصاص داده است و همچنین دانشگاه غیرانتفاعی و غیردولتی شیخ‌بهایی ۲۵۰ ثبت اختراع و سه هزار محقق و دانشجو در مقطع ارشد و دکتری در این دانشگاه مشغول تحصیل می باشند.

وی خاطرنشان نمود: امیدواریم در همین جهت بسترسازی بیشتری در خصوص فعالیت‌های تحقیقاتی در این دانشگاه صورت گیرد./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.