در مورد پاگانی بیشتر بدانیم + تصاویر و فیلم

سال ۲۰۲۴ میلادی نقطه شروع دوباره ای برای کمپانی ایتالیایی الاصل پاگانی خواهد بود؛ سالی که قرارست محصول جدید آنها به مصاف سایر سوپراسپرت های مطرح جهان برود . . .

۲۰۱۲ Pagani Huayra

کلمه Huayra با تلفظ صحیح « هوای-را » از عبارت Huayra-tata گرفته شده که به معنای «خدای باد» یا «پدر باد» در زبان بومی آمریکای لاتین است. این خودرو دارای پیشرانه دوازده سیلندر AMG به حجم دقیق ۵۹۸۰ سی سی بوده که می تواند با توربوهای دوگانه اش تا ۷۲۰ اسب بخار قدرت در ۷۵۰۰rpm و همچنین ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور در ۵۷۰۰rpm تولید کند.

برخلاف بسیاری از سوپرکارها،  گیربکس هفت سرعته این خودرو که حدودا ۹۶ کیلوگرم وزن دارد، از نوع دوکلاچه نیست چرا که به اعتقاد مهندسین پاگانی مزیت های این نوع گیربکس تحت الشعاع افزایش وزن ۷۰ کیلوگرمی آن قرار می گیرد. به همین دلیل آنها از گیربکس هفت سرعته ترتیبی ساخت شرکت انگلیسی Xtrac بهره گرفته اند که می تواند Huayra را در کمتر از ۳٫۳ ثانیه به سرعت ۱۰۰ و در نهایت نیز به حداکثر سرعت ۳۷۰ کیلومتر برساعت برساند.

شاسی مونوکوکی این خودرو از همان کامپوزیت های کربن/تیتانیومی شکل گرفته که در ساخت مدل مسابقه ای Zonda R نیز بکار رفته است. بهره گیری از این کامپوزیت ها وزن خالص خودرو را به حدود ۱۳۵۰ کیلوگرم رسانده اند که ۴۴% آن بر روی محور جلو و ۵۶% آن نیز بر محور عقب توزیع شده است. تعلیق Huayra نیز بگونه ای ساخته شده که می توان ارتفاع آن را در محور جلویی خودرو تغییر داد.

رینگ۱۹ اینچی Huayra در جلو با تایرهای ۲۵۵/۳۵ و در عقب با تایرهای ۳۳۵/۳۰ همراه شده اند که ساخت پیرلی و از مدل P Zero هستند. طبق اعلام کمپانی این خودرو با این تایرها می تواند تا حداکثر ۱٫۶۶g شتاب جانبی را تحمل کند. همچنین این خودرو دارای چهار اسپویلر در چهارگوشه بدنه (دو عدد بالای خروجی هوای کاپوت و دو عدد نیز در انتهای خودرو) است که سنسورهای آن با زیر نظرگرفتن پارامترهایی همچون سرعت، شتاب جانبی، زاویه فرمان و … می توانند هر کدام از اسپویلرها را بصورت مستقل کنترل کنند. همچنین برای دست یابی به حداکثر نیروی چسبندگی در هنگام عبور از پیچ ها نیز دو اسپویلری که در یک طرف خودرو هستند (بسته به جهت چرخش پیچ) باز می شوند.

تا همین امروز پاگانی سفارش ساخت حداقل ۹۵ دستگاه Huayra را از سراسر جهان دریافت کرده است. علاوه بر این تعداد، همه ۱۴ دستگاهی که برای بازار ایالات متحده نیز درنظر گرفته شده پیش فروش شده اند.

پاگانی هوایراپاگانی هوایرا

قیمت پایه ای این خودرو نیز فعلا ۱,۱۵۰,۰۰۰ دلار برای سال ۲۰۲۴ میلادی است. سایت پاگانیو صفحه مخصوص این خودرو را هم می توانید مشاهده نمایید.

منبع: pedal.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.