در نمایشگاه قرآن کریم از« بهشتیان روی زمین» دیدن کنید

به گزارش به نقل از باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی رادیو قرآن, در برنامه “شهرقرآن” چهارشنبه ۲۸ تیرماه  در بخش بخش ها و غرفه های بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن فعالیت های سازمان آموزش و پرورش استثنایی در بخش آموزش که  امسال با عنوان «قرآن و بهشتیان روی زمین» حضور یافته است معرفی شد.
حمید رضا توتونچی کارشناس امور فرهنگی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با حضور در غرفه رادیو قرآن مستقر در شبستان  مصلی امام خمینی(ره)  درخصوص فعالیت های بخش آموزش و «قرآن و بهشتیان روی زمین» گفت: امسال با توجه به  طرح ملی حفظ قرآن کریم که در آموزش و پرورش  اجراشد برای اشاعه فرهنگ حفظ  قرآن کریم و انس با این کتاب الهی  در نمایشگاه قرآن حضور یافتیم  و تلاش داریم تا فعالیت های آموزش و پرورش در بحث کودکان استثنایی را که در طول سال در سراسر کشور اجراشده است  به نمایش گذاشته و دستاوردهای آن را بیان کنیم.
وی  با اشاره به ۷۰هزار دانش آموز استثنایی تحت پوشش این سازمان  بیان کرد:  دانش آموزان معلول, ناشنوا, نابینا, کم شنوا,کم توان ذهنی-جسمی و حرکتی همچنین چندمعلولیتی  تحت پوشش  هستند و همانندسایر دانش آموزان عادی درفعالیت ها و جشنواره های قرآنی شرکت دارند  و طی برنامه های مختلف با معارف دینی و قرآنی آشنا می شوند.
توتونچی  برنامه ریزی های سازمان را برنامه هایی ساده و در عین حال کارآمد خواند و گفت: برنامه ها و کلاس ها طوری برنامه ریزی شده  که  دانش آموزان استثنایی توانایی  انجام آن را داشته باشند و در سطحی باشد تا به این  اصل که معلولیت به  محدویت منجر نمی شود برسیم و در نمایشگاه نیز دانش آموزان استثنایی آثارخود را برای عموم مردم ارائه داده اند تا نگرش صحیحی به استعدادها و توانایی های آنها صورت گیرد.
وی درخصوص فعالیت های غرفه «قرآن و بهشتیان روی زمین»   نیز بیان داشت:  آموزش نظری و عملی خط بریل به بازدیدکنندگان، نمایش آثار هنری مشبک‌کاری کودکان با نیازهای ویژه ذهنی، قالیبافی این دانش  آموزان با موضوعات قرآنی از فعالیت‌های این بخش از نمایشگاه است.
توتونچی افزود: برگزاری محافل انس با قرآن با محوریت حفظ ، روش تدریس آموزش قرآن و معارف دینی و برگزاری میز مشاوره با حضور صاحبنظران و اساتید دانشگاهی در مورد بهداشت خانواده و راه‌های کاهش معلولیت از دیگر فعالیت‌های این بخش در نمایشگاه بین‌المللی قرآن امسال است.
کارشناس امور فرهنگی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور برگزاری جشنی به مناسبت ولادت با سعادت امام حسن(ع) با حضور کودکان را از دیگربرنامه های  غرفه «قرآن و بهشتیان روی زمین»   عنوان کرد و گفت: در شب جشن میلاد امام حسن مجتبی(ع) نیز توسط دانش آموزان استثنایی برپا می شودکه سرود و تواشیح  از جمله برنامه های آن است  همچنین برنامه های ویژه ای بانتوجه  به نیازهای ویژه ذهنی و جسمی ــ حرکتی  این افراد دراین غرفه در بخش آموزش درنظرگرفته شده  است.
وی ادامه داد: هر شب مسابقه‌ای با عنوان «آیه‌ای طراحی کنید، جایزه بگیرید» میان حاضران و بازدیدکنندگان برگزار می‌شود که در آن کودکان هر شب یک آیه قرآن را به صورت فرش می‌بافند و در پایان این مسابقه به نفرات برتر جوایزی اهدا می‌شود. البته در بخش مسابقه ای  یک آیه به طوذ خاص نوشته شده و افراد عادی باتوجه به آموزش های دانش آموزان استثنایی می توانند نوشته این آیه را حدس زده و جایزه بگیرند.
مسئول  غرفه «قرآن و بهشتیان روی زمین»   در پایان اظهار امیدواری کرد که  آمار این سازمان با بالارفتن سطح آگاهی های مردم و جلوگیری از معلولیت روز به روز کاهش یابد .
شایان ذکر است؛در برنامه شهرقرآن که  هرشب از ساعت۲۱ به سردبیری و تهیه کنندگی مسعودرضاخالقی  پخش می شود  در بخش اول فعالیت ها و رویدادهای مهم بخش ها و غرفه های بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن  کریم  با دعوت از مدیران بخش های مختلف شنوندگان  بیان می شود./ه


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.