در هوای سرد چه نوع دستکشی بپوشیم؟

۰۳م آذر ،

برای گرم نگه داشتن دستها و انگشتان افزودن یک جفت دستکش به لباسهای زمستانی بسیار سودمند می باشد.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران؛ دستکش علاوه بر وجه کاربردی خود،می تواند نقش بسزایی هم در تغییر ظاهر ما داشته باشد؛ البته به این شرط که با دقت و سلیقه انتخاب شده باشد.

برخی دستکش‌ها نازک و از جنس پارچه‌های پلاستیکی می باشند. این نوع دستکش‌ها گرچه به ویژه در فصل پاییز طرفداران بسیاری دارند اما استفاده از آنها پیشنهاد نمی‌شود.
این دستکش‌ها در محیط گرم سبب تعریق دست‌ها می‌شوند و در محیط سرد اصلا گرم‌کننده نیستند و گرچه قیمت این دستکش‌ها در مقایسه با سایر انواع بسیار پایین‌تر است اما پیشنهاد می‌کنیم بی‌جهت پولتان را خرج آنها نکنید.

دستکش نیز مانند کفش باید طوری انتخاب شود که کاملا سایز دست باشد. دستکش تنگ مانع از حرکت راحت دستان می‌شود و دستکش گشاد مدام در دست‌ها می‌لغزد و اجازه نمی‌دهد فرد درست کار کند.

در خرید دستکش به نکات زیر توجه کنید:

۱- برای اینکه دست‌‌هایتان هر چه بیشتر گرم بماند، دستکشی را انتخاب کنید که از پارچه پشمی یا بافت پشمی تهیه شده باشد. دستکش‌ آستردار هم گزینه مناسبی است.

۲- هنگام خرید دقت کنید که دستکش حتما تا بالای مچ را بپوشاند، ‌یعنی جایی را که خط بند‌ساعت قرار می‌گیرد و نبض‌ حس می‌شود. گرم نگه‌داشتن این ناحیه در حفظ دمای دست‌ها اهمیت دارد. بهتر است دستکش در این قسمت حالت کش‌سانی محکمی داشته باشد تا از ورود هوای سرد به داخل دستکش جلوگیری ‌شود.

۳- برای امتحان کردن دستکش، دست‌های خود را چند بار باز و بسته کنید. اگر احساس می‌کنید که دستکش کمی تنگ است، یک سایز بزرگ‌تر را بردارید چرا که پس از مدتی، درزهای دستکش ممکن است باز شود. جدای از این مسئله، فشار ناشی از تنگ بودن دستکش می‌تواند روی دستتان صدمات پوستی ایجاد کند.

۴- به رنگ دستکشی که می‌خواهید بخرید خوب فکر کنید. هماهنگی رنگ و طرح دستکش با کلاه و بارانی یا پالتو، ظاهری آراسته به شما می‌دهد.

 از دستکش هایمان مراقبت کنیم؟

دشمن شماره یک دستکش‌ها تعریق دست‌هاست پس اجازه بدهید هرازچند گاهی داخل دستکش هوا بخورد. می‌توانید آن را برعکس کنید و در هوای آزاد قرار دهید. برای شستن دستکش‌ها کافی است آنها را دست کنید و با آب و صابون مانند اینکه دارید دست‌هایتان را می‌شویید آنها را بشویید بعد با حوله خشک کنید و به دور از منبع گرمایشی قرار دهید تا کاملا خشک شوند. برای شستن دستکش‌ها می‌توانید از مقداری شیرخشک حل‌شده در آب هم استفاده کنید به این ترتیب دستکش شما به خصوص اگر چرم باشد نو و براق می‌شود.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.