در پی تخلیه پساب به کارون؛ نیروگاه رامین محکوم شد

897465 PhotoAیکی از واحدهای پتروشیمی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر نیز اخیرا به دلیل آلودگی محیط زیست دریایی ناشی از پراکنش گوگرد، با شکایت اداره کل حفاظت محیط زیست ماهشهر از سوی دادگاه عمومی جزایی به پرداخت ۴۳۲ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شده است.

نیروگاه رامین در استان خوزستان به دلیل تخلیه پساب آلوده به رودخانه کارون در مراجع قضایی محکوم شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: نیروگاه رامین به دلیل تخلیه پساب آلوده حاصل از شست‌وشوی دیگ بخار به رودخانه کارون به پرداخت جریمه محکوم شده است.

احمدرضا لاهیجان‌زاده افزود: این پساب حاوی مواد آلوده شیمیایی و مازوت است که در سال گذشته به رودخانه کارون تخلیه شده و پرونده قضایی این تخلف اکنون به نتیجه رسیده است.

دبیر شورای حفاظت کیفی رودخانه کارون تصریح کرد: این نیروگاه به پرداخت ۱۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم است.

به گفته وی، نیروگاه رامین هر چند وقت یک بار اقدام به تخلیه پساب‌های آلوده خود به رودخانه کارون می‌کند که گاهی از جمله این مورد، حجم این مواد آلاینده بسیار زیاد است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: یکی از واحدهای پتروشیمی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر نیز اخیرا به دلیل آلودگی محیط زیست دریایی ناشی از پراکنش گوگرد، با شکایت اداره کل حفاظت محیط زیست ماهشهر از سوی دادگاه عمومی جزایی به پرداخت ۴۳۲ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شده است.

وی به صنایع و واحدهای تولیدی خدماتی تاکید کرد که با رعایت قانون و استانداردهای زیست محیطی، برای حفظ عرصه‌های طبیعی و زیستی و ارتقای سلامت همه زیست‌مندان تلاش کنند.

لاهیجان‌زاده تصریح کرد: اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان با هر گونه تخریب یا تهدید علیه بهداشت عمومی برخورد جدی و قاطع خواهد داشت.

نیروگاه رامین (بزرگ‌ترین نیروگاه حرارتی کشور) در آبان ماه سال گذشته مقدار زیادی مواد آلوده نفتی و شیمیایی به رودخانه کارون تخلیه کرد که این آلودگی ۵۴ کیلومتر از رودخانه حدفاصل نیروگاه رامین (بالادست اهواز) تا پل هفتم اهواز را در برگرفت. اگر چه این نیروگاه تخلیه پساب آلوده به کارون را رد کرده بود، اما با شکایت اداره کل حفاظت محیط زیست به مراجع قضایی، این واحد صنعتی محکوم شد.


اخبار جامعه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.