دستبند الکترونیک زندانیان؛ یک میلیون تومان

جام جم آنلاین: رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور، هزینه ساخت دستبندهای الکترونیک ویژه کنترل زندانیان را ۳۰۰ هزار تا یک میلیون تومان اعلام کرد.

به گزارش مهر، غلامحسین اسماعیلی افزود: کیفیت هر دستبند، هزینه را تعیین می‌کند که این هزینه همراه با سرور مرکزی باید محاسبه شود.

وی ادامه داد: این دستبندها برای تمام زندانیان تعریف نشده، بلکه دستبندهای الکترونیک بر اساس قانون جدید مجازات اسلامی بر دست‌ها متهمانی زده می‌شود که در قانون تعریف شده است.

البته سازمان زندان‌ها قصد دارد برای زندانیانی که به مرخصی می‌روند یا زندانیان شاغل هم از این دستبندها استفاده کند.

اسماعیلی گفت: ما برای دستبندهای الکترونیک مطالعات گسترده‌ای را انجام داده‌ایم و نمونه‌هایی از کشورهای خارجی و همچنین تولیدکنندگان داخلی را مورد ارزیابی قرار داده‌ایم. با وزارت دفاع هم صحبت‌هایی داشتیم تا این محصول مورد نیاز سازمان زندان‌ها بومی‌سازی شود.

رئیس سازمان زندان‌های کشور در واکنش به اظهارات برخی منتقدان مبنی بر این‌که ظاهر لباس جدید زندانیان همانند شخصیت دالتون‌ها در فیلم لوک خوش‌شانس است، گفت: ما نمونه‌های لباس زندانیان در بسیاری از کشورها را دیده‌ایم. به این هم کاری نداریم که گروه خاصی در فیلمی از این لباس به عنوان تن‌پوش استفاده کرده‌اند؛ ولی لباسی که تهیه شده هم زیباست و هم تحقیرکننده نیست.

اسماعیلی با اشاره به ورود زندانبانان زن به سازمان زندان‌ها گفت: یگان حفاظت زندان‌ها وظیفه تامین امنیت زندان و بدرقه زندانیان به دادگاه را به عهده دارد؛ برای همین پیشنهاد کردیم برای اعزام و بدرقه زندانیان زن به جای مامور مرد از مامور زن استفاده کنیم؛ هر چند این طرح به صورت پایلوت در حال اجراست؛ ولی بزودی ماموریت‌های دیگری هم به زندانبان‌های زن داده می‌شود.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. ندا سعیدی:

    خیلی عالیه چون با این کار خانواده زندانی هم از حبس واداری که دچارش شده نجات پیدا میکند توروخدا اجرایی کنید

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.