دستمزد عادلانه می‌شود

معاون روابط کار وزارت تعاون با اشاره به اینکه صیانت از نیروی کار اصلاح شده است گفت: به منظور برقراری عدالت مزدی و تساوی مزدی برای کار هم ارزش دستورالعمل نظارت بر شرکت‌های خدماتی را اصلاح کردیم.

به گزارش گروه وبگردی ممتازنیوز،با اشاره به  صیانت از نیروی کار شاغل گفت: به منظور صیانت از نیروی کار شاغل در شرکت‌های خدماتی پیمانکاری نیروی انسانی در بخش‌های تولیدی، صنعتی و منع تبعیض در پرداخت دستمزد برای برقراری عدالت مزدی و تساوی مزدی برای کار هم ارزش در شرایط یکسان و به منظور افزایش رضایتمندی نیروی کار کشور و افزایش انگیزه کارفرمایان به انعقاد قرارداد مستقیم با کارگران، نسبت به بازنگری و اصلاح مقررات مربوط به نظارت بر شرکت‌های خدماتی پیمانکاری اقدام کرده‌ایم.

معاون روابط کار وزارت تعاون ادامه داد: بر اساس دستورالعمل نظارت بر شرکت‌های خدماتی،پیمانکاری، پیمانکاران با هرتعداد کارگر موظفند در راستای اجرای ماده ۴۹قانون کار نسبت به تهیه طرح طبقه بندی مشاغل اقدام و مزد مزایای آنان را بر اساس آن پرداخت کنند.

وی ادامه داد: در صورتیکه فعالیت شرکت پیمانکار مشابه فعالیت شرکت‌پیمان دهنده باشد یا نسبت به ارائه خدمات عمومی به شرکت پیمان دهنده اقدام کند و کارگران پیمانکار و پیمان دهنده در کارگاه واحدی مشغول به کار بوده  و شرکت پیمان دهنده دارای طرح طبقه بندی مشاغل مصوب باشد. استفاده از طرح طبقه بندی مشاغل مصوب شرکت پیمان دهنده در مشاغل مرتبط با فعالیت پیمانکار توسط وی الزامی است.

به گزارش تسنیم،قرارداد سفید امضا خط قرمز وزارت کار است و در راستای حمایت از کارگران کشور، هیچ قرارداد سفیدی از سوی وزارت کار مستند و پذیرفته نیست. پیمانکاران نیز باید از طرح طبقه‌بندی مشاغل و مزد کارفرما استفاده کنند تا حقوق کارگران در صورت برکناری پیمانکار، ضایع نشود.به همین دلیل است که وزارت کار با توجه به نزدیک شدن به ماه پایانی سال اقدام به اصلاح دستورالعمل نظارت بر شرکت‌های خدماتی و پیمانکاری کرده است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.