کمترین دستمزدها برای کدام شغل هاست؟

بنا به گزارش مرکز آمار، پس از کارگر ساده با متوسط دستمزد ۲۲ هزار و ۶۲ ریال، رانندگان تریلی با دستمزد ۴۳ هزار و ۱۰ ریال کمترین دستمزد را دارند.
خبرگزاری ایسنا: بنا به گزارش مرکز آمار، پس از کارگر ساده با متوسط دستمزد ۲۲ هزار و ۶۲ ریال، رانندگان تریلی با دستمزد ۴۳ هزار و ۱۰ ریال کمترین دستمزد را دارند.

بنا به اعلام مرکز طرح آمارگیری از دستمزد نیروی انسانی شاغل در طرح‌های عمرانی که در سال گذشته در سطح استان تهران انجام شده است، نشان می‌دهد متوسط دستمزد ساعتی رانندگان تریلی با ۲۰.۷درصد افزایش نسبت به نیمه‌ی اول سال ۱۳۸۹ به ۴۳ هزار و ۱۰ ریال رسیده است.

براین اساس، دستمزد رانندگان لودر نیز در نیمه‌ی اول سال گذشته با ۱۷.۷ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۴۳ هزار و ۶۳۴ ریال رسیده است. این رقم در مقایسه با نیمه‌ی دوم سال ۱۳۸۹ از ۱۱.۸ درصد افزایش برخوردار شده است.

اما در مورد بنای سفت‌کار درجه یک میزان دستمزد در نیمه‌ی اول سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۸۹ از ۱۳.۴ درصد افزایش برخوردار شده و به ۴۸ هزار و ۹۸۹ ریال رسیده است.

این درحالی است که میزان دستمزد در نیمه‌ی اول سال ۱۳۹۰ نسبت به نیمه‌ی دوم سال ۱۳۸۹ حدود ۶.۵ درصد افزایش یافته است.

دستمزد آرماتوربند‌ درجه یک نیز با ۱۸.۱ درصد افزایش نسبت به نیمه‌ی اول سال ۱۳۸۹ به ساعتی ۵۰ هزار و ۵۴ ریال رسیده است.

هم‌چنین در مورد اسکلت‌ساز درجه یک میزان دستمزد با ۱۸.۷ درصد افزایش نسبت به نیمه‌ی اول سال ۱۳۸۹ در نیمه‌ی اول سال ۱۳۹۰ به ۵۹ هزار و ۳۹۵ ریال رسیده است.

در مورد سیمانکار درجه یک نیز میزان دستمزد از ۱۲.۷ درصد افزایش برخوردار شده و به ۵۳ هزار ۳۰۹ ریال در نیمه‌ی اول سال ۱۳۹۰ رسیده است.

دستمزد کاشی‌کار درجه یک نیز در نیمه اول سال ۱۳۹۰ از افزایش ۱۶.۷ درصدی برخوردار شده و به ۵۶ هزار و ۶۴۱ ریال رسیده است.

دستمزد استاد‌کار تاسیسات نیز با افزایش ۱۷.۷ درصدی نسبت به نیمه‌ی اول سال ۱۳۸۹ در نیمه‌ی سال ۱۳۹۰ به ۶۴ هزار ۵۱۳ ریال رسیده است.

اما دستمزد راننده تریلی با بیشترین افزایش نسبت به نیمه‌ی اول سال ۱۳۸۹ معادل ۱۹.۱ درصد رشد کرده و به ۲۶ هزار و ۶۲ ریال رسیده است.

در بین تمام اقلام مورد آمارگیری بنای سفت‌کار درجه یک با ۶.۵ درصد و نقاش درجه۲ ساختمان با ۱۴.۶ درصد از کمترین و بیشترین افزایش در متوسط دستمزد ساعتی نسبت به نیمه‌ی دوم سال ۱۳۸۹ برخوردار شده‌اند.

طبقه بندی: اخبار مهم   |   تعداد بازدید: ۱۰۶ نفر   |   تاریخ انتشار: شنبه ۳ تیر
آخرین اخبار و جدیدترین مطالب در مورد , حقوق, دستمزد, شغل ، مشاغل


مجله اینترنتی عکس ، دانلود اهنگ ، اس ام اس ، اخبار روز

تا این لحظه ۲نظر ثبت شده
  1. یک دوست:

    ای کاش کسی هم به فکر این اقشار کم درآمد بود. من خودم دانشجوی ارشد کتابداری هستم ساعتی ۲۲۰۰ در آمد دارم. ای کاش مسئولین به فکر معزل بیکاری جوانان بودند.

  2. سید جابرغرابی:

    کار سرپمپ گاز وبنزین ۱۲ساعت کار و حسابدار ۴ساعت صبح و۵ ساعت بعدارظهر می اید و همه کار های جایگاه به عهده او است

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.