دستورالعمل امنیت سایبری اوباما ابلاغ می گردد

۱۸ام بهمن ،

فاوانیوز: قرار است باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا دستورالعمل امنیت سایبری خود را تا دو هفته دیگر برای اجرا خطاب به دستگاه‌های مختلف ابلاغ کند.
 
به گزارش فاوانیوز به نقل از فارس از دیلی دات، این دستورالعمل یک برنامه داوطلبانه است که شرکت های فعال در زمینه نگهداری و مراقبت از تاسیسات زیربنایی و حساس آمریکا را موظف به تبعیت از مجموعه ای از حداقل استانداردهای امنیتی می کند که توسط دولت تنظیم شده اند.
 
قرار است کنگره آمریکا نیز این دستورالعمل را بررسی کرده و دیدگاه ها و نظرات خود در این زمینه را به کمیته اطلاعات سنای این کشور و رییس جمهور ارائه دهد. پس از آن مسئولان دولتی برای توضیح در مورد این فرمان اجرایی به سنا فرا خوانده خواهند شد.
 
آمریکا در سال های اخیر به طور مکرر مورد حملات سایبری قرار گرفته و این حملات منجر به سرقت گسترده اطلاعات، هک شدن رایانه های دولتی و وارد شدن خسارات مالی و اقتصادی به این کشور گردیده است. اوباما امیدوار است با صدور این فرمان حلوی موفقیت حملات بالقوه مهاجمان سایبری را بگیرد.
 
تحلیل گران می گویند سبب تصمیم اوباما آن است که کنگره آمریکا بعد از گذشت سال‌ها هنوز نتوانسته در زمینه تامین امنیت سایبری ایالات متحده به طور جامع و فراگیر دست به قانون گذاری بزند. این اقدام با حمایت دموکرات ها و واکنش جمهوری خواهان مواجه شده که از قانون گذاری کنگره دفاع می کنند.

فاوا نیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.