دستورالعمل جدید بازگشت به تحصیل دانشجویان انصرافی نهایی شد

‘مجتبی بذرافشان مقدم’ روز دوشنبه به خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود:دستورالعمل ادامه تحصیل دانشجویان انصرافی که برای اولین بار در زمستان گذشته به صورت آزمایشی به اجرا گذاشته شد مورد بازنگری قرار گرفته و دستورالعمل جدیدبا تاییدرییس سازمان اموردانشجویان

کشور نهایی شد.

وی در توضیح تغییرات صورت گرفته دررابطه با شرایط بازگشت به تحصیل دانشجویان انصرافی گفت:در دستورالعمل قبلی بازگشت به تحصیل دانشجویان انصرافی، داشتن حداقل معدل ۱۲،حداکثر سه ترم مشروطی و سال ورود به دانشگاه بعد از ۱۳۷۵ به عنوان شرایط اصلی درنظر گرفته شده بود که در دستورالعمل جدید با تسهیلات صورت گرفته، متقاضیان با معدل ۱۰ به بالا و همچنین دانشجویانی که سال ورود به دانشگاه آنها بعد از ۱۳۵۴ باشد می توانند درخواست بازگشت به تحصیل بدهند.

بذرافشان تاکید کرد: این دستورالعمل از مهرماه ۹۱ اجرایی می شود و براساس آن امکان ادامه تحصیل دانشجویان منصرف از تحصیل دانشگاه های دولتی در مقاطع کاردانی، کارشناسی ناپیوسته و پیوسته که دارای شرایط لازم هستند در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی غیردولتی، دانشگاه پیام نور و دانشگاه جامع علمی کاربردی فراهم خواهد شد.

به گفته وی، دانشجویان انصرافی نمی توانند برای همان دانشگاه هایی که قبلا در آنها تحصیل می کردند تقاضای ادامه تحصیل بدهند و باید در تقاضانامه خود دانشگاههای پیام نور، جامع علمی کاربردی، موسسات آموزش عالی غیردولتی غیرانتفاعی و دانشگاه آزاد اسلامی را به ترتیب اولویت برای ادامه تحصیل انتخاب کنند.

بذرافشان تاکید کرد: امکان تغییر رشته نیز برای دانشجویان انصرافی متقاضی بازگشت به تحصیل وجود ندارد و باید در همان رشته قبلی خود ادامه تحصیل دهند.

وی نداشتن هیچگونه مشکل نظام وظیفه برای داوطلبان مرد، عدم اخراج آموزشی و یا انضباطی توسط دانشگاه محل تحصیل و عدم صدور و اخذ مدرک حتی پایین تر از مقطع تحصیلی که پذیرفته شده اند را به عنوان دیگر شرایط ادامه تحصیل متقاضیان انصرافی ذکر کرد.

مدیرکل امور دانشجویان داخل وزارت علوم آمار تقریبی ثبت نام دانشجویان انصرافی متقاضی بازگشت به تحصیل در زمستان گذشته را چهار هزار و ۶۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: حدود هزار و ۱۰۰ نفر ا‌ز متقاضیان بازگشت به تحصیل از این افراد دارای شرایط اصلی ادامه تحصیل بودند.

وی تصریح کرد: ثبت تقاضای دانشجویان انصرافی برای ادامه تحصیل از طریق سامانه خدمات آموزشی به نشانی http://www.msrt.ir/sites/ddstu/default.aspx صورت می گیرد و ثبت نام متقاضیان به زودی آغاز خواهد شد.

فراهنگ**۱۰۵۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۴۳۳۹۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.