دستور وزارت بهداشت مبنی برلغو رسیدگی به پرونده بیماران هموفیلی

۱۴اردیبهشت،

معاون درمان وزارت بهداشت از تکذیب صحبت های رئیس انجمن هموفیلی مبنی بر این که وزارت بهداشت لغو رسیدگی به پرونده بیماران هموفیلی که خون آلوده به آنها تزریق شده است خبر داد.

دکتر سید حسن امامی رضوی، معاون درمان وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در پاسخ به این سوال که رئیس انجمن هموفیلی چند روز در رسانه ها عنوان کرده بود که وزارت بهداشت دستور لغو رسیدگی به پرونده بیماران هموفیلی قربانی خون های آلوده را صادر کرده گفت:اصلا وزارت بهداشت نمی تواند جلوی رسیدگی به این پرونده را بگیرد در واقع وزارت بهداشت در ابتلای بیماران هموفیلی به هپاتیت هیچ گونه تقصیری نداشته است ولی با این وجود همه این بیماران را تحت پوشش درمان قرار داد و تعداد قابل توجهی از این اشخاص درمان و تعداد کمی هم در حال درمان می باشند.

وی گفت: برای آنها طبق قانون دیه بریده شده که پرداخت شده است .

وی در پاسخ به این که بیماران عنوان می کنند که تنها ۱۰ درصد دیه به آنها تعلق گرفته است عنوان کرد:  من چنین چیزی را قبول ندارم.

معاون درمان وزارت بهداشت در خصوص این که آیا ماه آینده پزشک خانواده در تهران آغاز می گردد خاطر نشان کرد:  اجرای این برنامه منوط به تامین اختیارات است ما منتظر تخصیص بودجه و تصویب آن در مجلس هستیم اگر امتیازات مناسب برای پزشک خانواده فراهم شود این برنامه در تهران اجرایی می گردد./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.