دستگیری مخوف‌ترین قاچاقچی مکزیک+عکس

بینا- نیروی دریائی مکزیک می گوید افراد این نیرو یکی از مخوف ترین رهبران کارتل قاچاق مواد مخدر را دستگیر کرده اند.
به گزارش فرارو به نقل از خبرگزاری های خارجی، نیروی دریائی مکزیک مردی را که روز چهارشنبه دستگیر شد ، خورخه ادواردو کاستیلا سانچز  معرفی کرد، که گفته می شود رهبر تشکیلات مافیائی قاچاقاق مواد مخدر، موسوم به گلف کارتل است. کاستیلا در استان شمالی تامولیپاس دستگیر شد.
کاستیلا که به نام ال کاس نیز شناخته می شود در دهه ۱۹۹۰ به گلف کارتل پیوست که توسط اوسیل کاردناس گوئیلن اداره می شد. کاستیلا پش از دستگیری کاردناس گوئیلین در سال ۲۰۰۳ در کارتل باقی ماند و در سال ۲۰۱۰ پس از کشته شدن برادر اوسیل در جریان یک تیراندازی با سربازان مکزیکی، کنترل کارتل را بر عهده گرفت.
مقامات مکزیک برای دستگیری کاستیلا جایزه ای ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار دلاری تعیین کرده بودند، ضمن آنکه وزارت امور خارجه آمریکا نیز یک جایزه اضافی ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار دلاری را به همین منظور اعلام کرده بود.
دستگیری کاستیلا به فاصله یک هفته پس از دستگیری یکی دیگر از براداران گوئیلن، بنام ماریو در تامولیپاس، انجام گرفت.
اوزیل کاردناس گوئیلن در سال ۲۰۰۷ به آمریکا تحویل داده شد و به ۲۵ سال حبس محکوم شد. قدرت گلف کارتل در پی یک رشته زدوخوردهای مرگبار با متحدان سابقش از جمله کارتل زتاس و ماموران مبارزه با مواد مخدر، کاهش یافته بود.
تهاجمی نظامی علیه کارتل ها ،که به فاصله ای کوتاه پس آغاز دوران ریاست جمهوری فیلیپه کالدرون در سال ۲۰۰۶ انجام گرفت تا کنون بیش از ۵۰ هزار کشته بجا گذاشته است.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.