دست برتر نوری‌المالکی در انتخابات پارلمانی عراق

فروردین ۱۴۰۳

ساجدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد؛

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: با توجه به شرایط فعلی عراق به نظر می‌رسد که برتری سیاسی “حزب الدعوه” به سود مالکی در انتخابات پارلمانی این کشور رقم خواهد خورد.

“محمد ساجدی” در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی ممتاز نیوز، با اشاره به شرایط میدانی و سیاسی عراق اظهار داشت: صرف نظر از انفجارهای رخ داده در عراق، به نظر می‌رسد تحولات میدانی در این کشور به سود “نوری‌المالکی” رقم بخورد.

وی در رابطه با انتخابات پارلمانی آینده عراق تصریح کرد: باتوجه به  عملکرد قبل نیروهای امنیتی این کشور و موفقیت این نیروها در حفظ و تامین امنیت در داخل عراق، پیش‌بینی می‌شود “حزب الدعوه” به رهبری “مالکی” بتواند رأی اکثریت را به‌دست آورد.

ساجدی تصریح کرد: با توجه به گسترش سیطره امنیتی دولت عراق بر نواحی مختلف این کشور، برای تامین امنیت کامل عراق باید درگیری‌های شمال این کشور در مرز مشترک با ترکیه و همچنین درگیری با بازماندگان نیروهای “صدام” (دیکتاتور سابق عراق) را نیز مورد توجه قرار داد.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط فعلی عراق به نظر می‌رسد که برتری سیاسی “حزب الدعوه” به سود مالکی در انتخابات پارلمانی این کشور رقم بخورد.

انتهای پیام/
 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.