دلجویی اوباما از لابی صهیونیسم/فضاسازی در آستانه سفر احمدی نژاد به نیویورک

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه آمریکایی ” واشنگتن پست ” به اظهارات ” جوبایدن” معاون رئیس جمهور آمریکا درخصوص رقابتهای انتخاباتی علیه ” میت رامنی” رقیب جمهوریخواه اوباما پرداخته و به نقل از “جو بایدن” که مشکلات اخیر اقتصادی آمریکا را ناشی از سیاستهای جنگ طلبانه جمهوریخواهان در دهه گذشته خوانده است نوشت : او (رامنی) معتقد است پایان دادن به جنگ در عراق و افغانستان اشتباه بوده و است . او با این اظهاراتش می خواهد بگوید که در صورت پیروزی در انتخابات برنامه ای برای ایجاد جنگی دیگر در سوریه و ایران دارد.

درپی فشارهای لابی صهیونیسم به دولت اوباما که همراه با عربده کشی روزهای اخیر “نتانیاهو” در قبال برنامه هسته ای صلح آمیز ایران همراه بود، روزنامه آمریکایی ” نیویورک تایمز ” خبری منتشر کرد که حکایت از دلجویی دولت اوباما از لابی صهیونیسم دارد. به نوشته این روزنامه دولت اوباما برای تضمین دادن به دولت رژیم صهیونیستی مبنی براینکه نخواهد گذاشت ایران هسته ای شود ، در حال بررسی طرحی است که در آن ” خطوط قرمزی ” برای برنامه هسته ای ایران تهیه کند تا در صورت عبور ایران از این خطوط قرمز به تاسیسات هسته ای ایران حمله نظامی کند. 

” بوستون گلوب” هم دیگر روزنامه آمریکایی به تلاش دولت اوباما برای دلجویی از لابی صهیونیسم و رژیم صهیونیستی پرداخته و از تلاش کاخ سفید برای تعیین خطوط قرمز برای برنامه هسته ای ایران خبر داد.

دیگرروزنامه آمریکایی یعنی ” نیویورک پست” در آستانه سفر سالانه دکتر احمدی نژاد رئیس جمهور کشورمان به نیویورک برای شرکت در اجلاس سالانه سران کشورهای جهان در مجمع عمومی سازمان ملل شروع به فضا سازی علیه سفر او کرده و با این بهانه که  قرار است دکتر احمدی نژاد در قلب آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل علیه سیاست های استکباری آمریکا صحبت کند از مسئولین شهری نیویورک خواسته است با هیئت ایرانی همکاری نکنند.

روزنامه ” لس آنجلس تایمز” نیز با پرداختن به اظهارات ” جو بایدن” معاون رئیس جمهور آمریکا علیه ” میت رامنی” رقیب انتخاباتی اوباما به نقل از بایدن نوشت : با اینکه جنگ به توده مردم آمریکا آسیب می رساند ” رامنی” که حامی منافع ثروتمندان در آمریکا است قصد دارد در صورت پیروزی در انتخابات به جنگ سوریه و ایران برود.

روزنامه انگلیسی ” گاردین ” با اشاره به سفر هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا به چین یکی از اهداف او در این سفر را مذاکره درباره اوضاع سوریه و راهکارهای مهار برنامه هسته ای ایران معرفی کرد. 


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.