دلیل گرانی لیموترش مشخص شد/طالبی مرغوب دو هفته دیگر عرضه می‌شود

رییس اتحادیه میوه و سبزی‌فروشان گفت: بهترین طالبی از حدود ۱۵ روز دیگر وارد می‌شود که از ساوه، کاشان و ورامین می‌آید.

حسین مهاجران همچنین در پاسخ به این سوال که تگرگی که اواسط اردیبهشت ماه در باغ‌های شهریار شاهد آن بودیم، بیشتر به کدام میوه تابستانی خسارت وارد کرده است؟ ابراز داشت: زردآلو بیشترین میوه‌ای بود که خسارت دیده است. درشت‌ترین نوع آن از حاشیه قم وارد ‌شده و از مناطقی مثل شاهرود، شهریار، شیراز و ارومیه نیز زردآلو داریم.

وی افزود: با توجه به اینکه شهریار نیمی از مصرف میوه تابستانی کشور را به مدت پنج ماه تامین می‌کند، با تگرگ نیمه اردیبهشت ماه حدود ۵۰ درصد ‌به درختان میوه شهریار آسیب وارد شده است.

او همچنین با بیان اینکه امسال منول زیاد کاشت شده و به دلیل شیرین بودن آن درحال حاضر و در این فصل جایگزین طالبی شده است، درباره گران بودن لیموترش نیز گفت: لیموترش در حال حاضر کیلویی ۹۰۰۰ تومان است و دلیل گران بودنش در واقع کم بودن مقدار آن است. از سویی با توجه به این که در سال گذشته لیموترش به میزان زیادی وجود داشت و قیمت آن پایین بود، امسال بخشی از لیموترش در سردخانه نگهداری شد.

به گفته رییس اتحادیه میوه و سبزی‌فروشان، معمولا روالی در بحث میوه و سبزی وجود دارد و آن این است که که اگر یک سال میوه و سبزی به فراوانی وجود داشته و قیمت آن پایین باشد، در سال آینده آن میوه کمیاب شده و گران می‌شود، چون عده‌ای آن‌ها را ذخیره و انبار می‌کنند وهمین موضوع موجب کمیاب و طبعیتا گران شدن آن می‌شود.

وی با بیان این‌که در بحث لیموترش هم چنین اتفاقی افتاده است، گفت: فصل لیموترش مینابی از ۱۵ مرداد ماه شروع و آخر مهر ماه لیموی جهرمی وارد می‌شود و بیشترین مصرف ما در لیموی آبگیری است که به میزان زیادی برداشت شده و ۸۰ درصد آن آبگیری می‌شود.
۳۹۳۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.