دل بوسکه: اینیستا مثل فدرر است

سرمربی تیم ملی اسپانیا در مصاحبه با نشریه‌ی ال ایکویپه به دفاع از سیستم جدید تیم ملی اسپانیا که در بازی برابر ایتالیا بکار گرفته شد ، می‌پردازد و این چنین می‌گوید : ” این چیز جدیدی نیست که یک تیم بدون داشتن یک مهاجم هدف بازی را دنبال سازد. ما سیستمی را به کار گرفتیم که تیم‌های بسیاری همچون بارسلونا از آن استفاده کرده و نتیجه گرفته‌اند.”

تیم ملی اسپانیا در دیدار با ایتالیا با سیستمی متفاوت به میدان رفت و با قرار دادن ۶ نفر در خط هافبک ، عملا بدون مهاجم مرکزی بازی کرد و این مساله سبب شد تا حرف و حدیث‌های بسیاری در این رابطه زده شود. دل بوسکه نیز در بازی بعدی دیگر از سیستم ۲-۵-۳ استفاده نکرد و همان سیستم ۲-۴-۴ دیاموند را بکار گرفت ، تا عدم نتیجه‌گیری در رقابت‌های گروهی یورو را هزینه‌ی تغییر سیستم در تیم ملی ننماید.


ماتادورها پس از آن‌که به عنوان سرگروه از مرحله‌ی گروهی راهی مرحله‌ی یک چارم نهایی شدند ، فرانسه‌ی متحول شده را حریف خود دیدند ، تیمی که از دیدگاه دل‌بوسکه تیمی بسیار خوب و همراه با ثبات سیستم است.

دل‌بوسکه در رابطه با نحوه‌ی عملکرد احتمالی اسپانیا برابر فرانسه این چنین می‌گوید : ” بدون تردید ما در ابتدا برای تسلط بر توپ و میدان بر رقیب خود فشار خواهیم آورد. اگر خروس‌ها در زمین خود تجمع یابند ، شرایط فوق العاده‌ای را برای ما فرآهم خواهند آورد. پس از تسلط بر توپ و میدان به دنبال نفوذ از عمق خواهیم بود تا بدین ترتیب فرانسه را زمین‌گیر کنیم.”

 این مربی کهنه‌کار که سابقه‌ی فتح جام جهانی را در کارنامه دارد در مصاحبه با رادیو کاتالان به مقایسه‌ی راجر فدرر و آندرس اینیستا پرداخته است و در این رابطه می‌گوید : ” آندرس به گونه‌ی خاصی بازی می‌کند. او از نظر تکنیکی فوق العاده است و در اغلب موارد بدون انجام کوچک‌ترین تلاشی بطور طبیعی بازی می‌کند. سبک فوتبال بازی کردن او شباهت فراوانی به سبک بازی فدرر در زمین تنیس دارد. او در اغلب موارد در بازی عرق نمی‌کند ، چراکه همچون فدرر برای بازی تلاش نمی‌کند و بسیار طبیعی هنر فوتبالش را ارائه می‌کند. این بسیار فوق العاده است که اینیستا در اختیار ماست.”


Varzesh3.com | ورزش ۳

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.