دل درد و عفونت تنفسی عوارض قرارگرفتن کودک در محیط آلوده با دخانیات

۰۱ تیرماه ۱۳،

نوزادان در معرض دخانیات دچار بی قراری، دل درد (کولیک )، عفونت های تنفسی، آلرژی و تشدید علائم آن و حتی سندرم مرگ ناگهانی می شوند.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد اظهار کرد: استعمال سیگار در بعضی کشورها به سبب تاثیرات سوء آن در مقابل کودک ممنوع است و تنفس در هوای پاک از حقوق کودک شمرده می گردد.

دکتر مهرداد شکیبا با اشاره به عوارض مصرف دخانیات برای کودکان ادامه داد: دود ناشی از مصرف دخانیات قبل از تولد از طریق ضربان قلب مادر و تاثیر بر روی سیستم سمپاتیک کودک بصورت نامنظمی های قلبی، تپش قلب و احتمال کودکانی با کاهش وزن را افزایش می دهد.

این متخصص اطفال با اشاره به عوارض مصرف دخانیات برای کودکان گفت: مرگ ناگهانی در نوزادان در محیط های آلوده به دود دخانیات سندرم بیشتر است.

دکتر شکیبا افزود: در صورتیکه کودکی در سال های اول در معرض دود دخانیات قرار گیرد تاثیرات غیر قابل جبرانی بر او خواهد داشت و این ضایعات ریوی تا پایان عمر در او دیده می شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد متذکرشد: شاید بعضی علائم بیماری با قطع دخانیات در بزرگسال بهبود یابد اما در کودکان تا آخر عمر با آنها خواهد بود حتی اگر دخانیات حذف شود./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.