دمای هوای بیشتر شهرهای استان آذربایجان‌غربی به بالای ۳۶ درجه رسید

رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: با جنوبی شدن جریانات هوا اوج گرمای تابستانی در آذربایجان‌غربی ایجاد شده و دمای هوا در ۱۳ شهر استان به بیش از ۳۶ درجه رسیده است.

دمای هوای بیشتر شهرهای استان آذربایجان‌غربی به بالای ۳۶ درجه رسید

به گزارش ممتاز نیوز، اردلان محمدپور افزود: در شبانه روز گذشته پلدشت با دمای ۴۳ درجه سانتی‌گراد و خوی با دمای ۴۲ درجه سانتی‌گراد گرمترین شهرهای آذربایجان‌غربی بودند و اهالی این این ۲ شهر یکی از روزهای گرم تابستانی خود را سپری کردند.

وی اضافه کرد: در همین مدت حداکثر دمای هوا در بوکان و نقده ۳۹ درجه‌سانتی‌گراد، مهاباد، سلماس، شاهین‌دژ و پیرانشهر ۳۸ درجه سانتی‌گراد، ارومیه، میاندوآب و ماکو ۳۷ درجه، اشنویه و سردشت نیز به ۳۶ درجه سانتی‌گراد رسید.

به گفته رییس اداره هواشناسی مهاباد اوج گرما برای امروز، شنبه در این منطقه پیش‌بینی می‌شود و احتمال دارد دمای هوا در این مدت به بیش از ۴۰ درجه سانتی‌گراد افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه از اواسط هفته جاری دمای هوا ۲ تا چهار درجه سانتی‌گراد کاهش پیدا می‌کند، افزود: از روز دوشنبه دوباره روند کاهش دمای هوا شروع و تا حدودی از شدت گرمای تابستانی در این مناطق کاسته می شود.

محمدپور گفت: در شبانه روز گذشته میاندوآب با حداقل دمای ۱۴ درجه سانتی‌گراد، خُنک‌ترین شهر آذربایجان‌غربی بود، در این مدت دمای هوا در مهاباد بین ۱۸ و ۳۸ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

روز گذشته به دلیل افزایش دمای هوا مردم در بسیاری مناطق جنوب آذربایجان‌غربی برای رهایی از گرما و به منظور آب تنی به حاشیه سدها و رودخانه‌ها پناه برده بودند.

انتهای پیام/


استانی
آذربایجان‌غربی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.