دمشق: سازمان منع تسلیحات شیمیایی ابزاری برای اهداف خصمانه غرب علیه سوریه است

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در سخنانی استفاده کشورهای غربی از سازمان منع تسلیحات شیمیایی به عنوان ابزاری برای دستیابی به اهداف خصمانه‌شان علیه دمشق را محکوم کرد.

دمشق: سازمان منع تسلیحات شیمیایی ابزاری برای اهداف خصمانه غرب علیه سوریه است

به گزارش ممتاز نیوز، بسام صباغ، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در جریان نشست شورای امنیت درباره پرونده شیمیایی سوریه اظهار کرد: سوریه استفاده کشورهای غربی از سازمان منع تسلیحات شیمیایی به عنوان ابزاری برای دستیابی به اهداف خصمانه خود علیه دمشق را رد و محکوم می‌کند.

وی از اصرار این کشورها بر سیاسی کردن پرونده شیمیایی و سرپوش گذاشتن بر اقدامات گروه‌های تروریستی علیه شهروندان سوری و دستکاری آنها در مفاد توافقنامه ممنوعیت ایجاد سازوکارهای غیرقانونی انتقاد کرد.

صباغ همچنین با اشاره به همکاری کامل سوریه با سازمان منع تسلیحات شیمیایی و از بین بردن کامل زرادخانه تسلیحات شیمیایی خود در چارچوب این همکاری تاکید کرد: برای همه مشخص شده است که کشورهایی مانند آمریکا، فرانسه و انگلیس عمداً به نادیده گرفتن این واقعیت متوسل می‌شوند و هدف آنها نیز دستیابی به اهداف سیاسی است که از سال ۲۰۱۱ و در راستای تضعیف امنیت و ثبات در سوریه در دستور کار خود قرار داده‌اند.

وی در ادامه تاکید کرد: تا زمانی که کشورهای غربی رفتار تخریبی و برنامه خرابکارانه خود در قبال سوریه را تغییر ندهند و بر سیاسی کردن پرونده شیمیایی سوریه پافشاری کنند، امکان بررسی عملی این پرونده و بستن حرفه‌ای و بی‌طرفانه آن وجود ندارد.

این مقام سوری خطاب به نماینده آمریکا نیز خاطرنشان کرد: بهتر بود نماینده آمریکا به جای سخنرانی درباره اجرای تعهدات از سوی سوریه، از دولت کشورش بخواهد تعهداتش در توافقنامه را اجرایی کند؛ زیرا واشنگتن چندین سال است که به بهانه‌های واهی در از بین بردن زرادخانه عظیم سلاح‌های شیمیایی خود تعلل کرده است.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.