دمشق: شورای امنیت تصاویر گمراه نماینده از اوضاع سوریه ارائه می‌دهد

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ ۴ شنبه ۱۷ آبان ۹۱،

sana-31.jpg

وزارت امور خارجه سوریه با ارسال نامه‌هایی به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت، از این شورا خواست تا اقدامات گروه‌های تروریستی در سوریه را محکوم کند.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه روسیه الیوم، وزارت امور خارجه سوریه با ارسال نامه‌هایی به رئیس شورای امنیت، رئیس مجمع عمومی سازمان ملل و دبیرکل این سازمان، جمعی از اعضای دائم و غیر دائم شورای امنیت را به ارائه تصاویر گمراه نماینده نسبت به اوضاع جاری در سوریه و به خشونت‌ کشاندن درگیری‌های این کشور متهم نمود.

در این نامه‌ها آمده است: هدف این اعضا از ارائه چنین تصاویر و تصمیم‌های گمراه‌ نماینده‌ای در حقیقت تحقق سیاست‌های خود و ضربه زدن به کشور و ملت سوریه است.

وزارت خارجه سوریه در نامه‌های ارسالی خود به سازمان ملل عنوان داشت: اقدامات تروریستی که بعضی از گروه‌های مسلح با حمایت مالی و سیاسی بعضی از اعضای دائم و غیر دائم شورای امنیت مرتکب می‌شوند در حقیقت سبب طولانی‌تر شدن بحران سوریه شده است.

در این نامه‌ها آمده است: اقدامات تروریستی که القاعده و گروه‌های مسلح سوری در نواحی مختلف مرتکب می‌شوند تاکنون به کشته و زخمی شدن صدها تن از مردم بی گناه سوریه از جمله زنان و کودکان انجامیده است.

وزارت امور خارجه سوریه در نامه خود اعلام نمود: کشورهایی از جمله فرانسه، ترکیه، قطر و لیبی از اقدامات گروه‌های تروریستی در سوریه حمایت می‌کنند و این چیزی است که با قطعنامه‌های شورای امنیت در خصوص مبارزه با تروریسم تناقض آشکار دارد.

این وزارتخانه افزود: اخیرا کشورهای فرانسه، ترکیه، قطر و لیبی که خود حامی گروه‌های تروریستی می باشند موافقت خود را با عملیات تروریستی چنین گروه‌هایی اعلام نموده و نیز نسبت به فراهم شدن شرایط برای کمک‌رسانی به آنها ابراز تمایل نموده‌اند.

در نامه‌های مذکور همچنین خاطرنشان شده است که حمایت‌های مالی و تسلیحاتی کشورهایی چون عربستان، قطر، ترکیه، لیبی، انگلیس، فرانسه و آمریکا از گروه‌های تروریستی در حقیقت آنها را شریک جنایات تروریست‌ها در سوریه قرار می‌دهد. زیرا بعضی از کشورها از جمله آمریکا، آلمان و انگلیس که مدعی مبارزه با تروریسم می باشند با حمایت از چنین جنایت‌هایی، شورای امنیت را در اتخاذ ساده‌ترین اقدامات برای محکوم نمودن این اقدامات تروریستی ناتوان نموده‌اند.

وزارت امور خارجه سوریه تاکید نمود: اخیرا بعضی از شهرهای سوریه شاهد حوادث تروریستی بوده است که گزارش تفسیری آن به طور رسمی به شورای امنیت ارائه شده و در حال حاضر نیز بعضی گروه‌های تروریستی شماری از شهروندان سوری را محاصره نموده و آنها را از کمک‌های انسانی سازمان صلیب سرخ و هلال احمر سوریه محروم نموده‌اند بدون اینکه این اقداماتشان هیچ گونه واکنشی را از سوی کسانی که مدعی دفاع از حقوق بشر و قوانین بین‌المللی می باشند، به دنبال داشته باشد.

وزارت امور خارجه سوریه در پایان نامه خود با درخواست از شورای امنیت برای محکوم نمودن اقدامات تروریستی در سوریه آورده است: جمهوری سوریه بار دیگر از شورای امنیت می‌خواهد تا به نقش خود در محکوم نمودن تروریسم بین‌المللی عمل نموده و کشورهای مداخله‌گر در امور سوریه را برای متوقف نمودن کمک‌های تسلیحاتی و مالی خود به گروه‌های تروریستی و پناه ندادن به آنها وادار کند. چرا که ادامه چنین شیوه‌ای در حقیقت نقض آشکار قطعنامه‌های شورای امنیت است. لذا این کشورها باید به جای حمایت از گروه‌های تروریستی، طرف‌های مخالف سوریه را برای حضور بر سر میز مذاکره جهت حل و فصل اختلافات قانع نمایند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.