دوری از استرس، خواب مناسب و غذای سالم از عارضه فشار خون جلوگیری می کند

۰۷اردیبهشت،
ممتاز نیوز : رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری بیرجند گفت: رژیم غذایی کم‌نمک و کم چربی، زندگی کم‌‌استرس، خواب مناسب و ورزش در جلوگیری از ابتلا به عارضه‌ پرفشاری خون که عامل بیماریهای بسیاری است موثر است.

غلامحسین محمودی راد در گفت‌وگو با نظام پرستاری اظهار کرد: پرفشاری خون یکی از خطراتی است که معادل و پیش زمینه چندین بیماری است و با عوارض قلبی عروقی، کلیوی، مغزی و… همراه است.

وی نارسایی قلبی، کلیوی و سکته‌های خونریزی‌دهنده‌ مغزی را از عوارض پرفشاری خون برشمرد و افزود: در اشخاص مستعدتر و مبتلا به آنوریسم مغزی و آنومالی‌های عروقی مغز احتمال خونریزی وجود دارد.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری بیرجند بیماری پرفشاری خون به دیگر بیماری‌ها دامن می‌زند، ادامه داد: این عارضه علامت خاصی ندارد و حتی اشخاص تحت درمان پس از مدتی آغاز درمان را قطع می‌کنند.

محمودی‌راد گفت: کنترل کلسترول و چربی خون، خواب منظم و ورزش‌های تفریحی ایروبیک(نه حرفه‌ای) در جلوگیری از عارضه‌ پرفشاری خون و عوارض ناشی از آن موثر است و نقش مهم پرستاران در مراقبت از این بیماری آموزش شیوه‌های کنترل استرس و خواب راحت و در نهایت حساس‌سازی عموم نسبت به این عارضه است.

منبع: ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.