دولت خیالی غرب در سوریه، فاقد مشروعیت است

۲۴ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

نائب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس، اقدام دولت‌های غربی و اتحادیه عرب در iبه رسمیت‌شناختن دولت انتقالی در سوریه را مغایر با حقوق و مقررات بین‌المللی دانست و گفت: دولت خیالی غرب در سوریه، فاقد هرگونه مشروعیت و اصالت است.

 منصور حقیقت‌پور نماینده مردم اردبیل، سرعین و نمین در مجلس در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اقدام کشورهای امریکا و فرانسه در iبه رسمیت شناختن دولت انتقالی در سوریه را مغایر حقوق و مقررات بین‌المللی دانست و گفت: تا وقتی که ملت و دولت سوریه دست در دست هم از حکومت و استقلال خود دفاع می‌کنند، دهها حکومت مورد تایید آمریکا، فرانسه ، عربستان و… که درخارج از سوریه شکل گرفته باشد، هیچ اقدامی نمی‌تواند انجام دهد و قطعا فاقد مشروعیت و اصالت است.
 
وی در ادامه افزود: دولتی در سوریه رسمیت خواهد داشت که در خاک این کشور و برآمده از آرای مردم آن باشد، لذا دولت خیالی غرب هیچ اعتباری ندارد.
 
نائب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه این اقدام یک تخلف آشکار و در تعارض با حقوق بین‌المللی است، اظهار داشت: فرانسه و دیگر کشورهایی که پیشتیبان مخالفان دولت سوریه می باشند، خود نیز مخالفانی در دنیا دارند که آنها نیز می‌توانند iبه این دست جریانات تبدیل شوند.
 
وی با اشاره iبه دیپلماسی فعال ایران در مسئله سوریه گفت: تهران یکشنبه هفته آینده میزبان مخالفان  دولت بشار اسد خواهد بود که امیدواریم در این  نشست توافقاتی در چارچوب اصلاحات و برخی نارسایی‌های موجود در این کشور صورت گیرد.
 
گفتنی است آمریکا و فرانسه، مجموعه جدید مخالفان بشار اسد  رئیس‌جمهور سوریه تحت عنوان “ائتلاف ملی نیروهای مخالفان و انقلاب سوریه” iبه رسمیت شناخته‌اند که با این اقدام اموال، دارایی‌ها و سفارت سوریه در پاریس تحویل مخالفان اسد خواهد شد و دولت فرانسه نیز همهی ارتباطات خود را با حکومت اسد قطع خواهد کرد.

انتهای پیام/ س۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.