دولت مراقب باشد با پیش‌فروش سکه سبب گرانی بیشتر نشود

۲۳ام بهمن ،

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه پیش‌فروش سکه نقدینگی سرگردان موجود در کشور را کاهش می‌دهد، گفت: این اقدام از این جهت که نقدینگی سرگردان کاهش پیدا می‌کند و به بخشی از پروژه‌ها منابع مالی تزریق می‌شود، اقدام ارزشمندی است اما باید دولت در پیش‌فروش سکه توجه داشته باشد که خودش سبب سبب گرانی و افزایش قیمت آن نشود.

ایرج ندیمی نماینده مردم  لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به طرح پیش‌فروش سکه تا پایان سال گفت: بانک‌مرکزی درصدد است با این اقدام بخشی از نقدینگی مردم را جمع‌آوری و بخشی از منابع مالی مورد نیاز پروژه‌ها را تامین کند.

وی در ادامه افزود: این اقدام از این جهت که نقدینگی سرگردان کاهش پیدا می‌کند و به  بخشی از پروژه‌ها منابع مالی تزریق می‌شود، اقدام ارزشمندی است، اما باید دولت در پیش‌فروش سکه توجه داشته باشد که خودش سبب سبب گرانی و افزایش قیمت آن نشود و از طرف دیگر نیز سرمایه‌های جمع شده را در راه درستی سرمایه‌گذاری کنند.

گفتنی است رئیس‌کل بانک‌مرکزی با اعلام پیش‌فروش دور تازه سکه تا پایان سال عنوان کرده است پس از تایید دولت و ارائه مجوز، پیش‌فروش تازه سکه با شرایط تازه و قیمت‌های مصوب آغاز خواهد شد.

 همچنین بانک‌مرکزی در این مورد ادعا کرده است که با اجرای این طرح قیمت سکه تا ۲۰درصد کاهش خواهد یافت.

انتهای پیام/س۲


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.