دولت میانمار مسئول حوادث اخیر است/ لزوم اقدام قاطع کشورهای اسلامی

سید کمیل عباس رئیس جمعیت امامیه پاکستان در گفتگو با مهر، در مورد وضعیت مسلمانان در میانمار گفت: وقایعی که در میانمار رخ می دهد تاسف بار بوده و برای مسلمانان بسیار دردناک است. مسلمانان میانمار از سالها است که مورد ظلم و بدرفتاری نظام این کشور قرار دارند. در حالی که دولت میانمار این اقلیت مسلمان را به عنوان شهروندان این کشور به رسمیت نمی شناسد، آنها شاهد بدترین رفتار از سوی اکثریت بودایی نیز هستند.

وی افزود: آنها در طول چند دهه اخیر با بدترین شرایط زدگی کرده و از کمترین امکانات برخوردار بوده اند. مسلمانان حتی از داشتن یک شغل که لازمه کسب درآمد و گذراندن امورات زندگی است، محروم هستند. چنین شرایطی با وجود اصلاحات سالهای اخیر در میانمار هیچ تغییری نکرده و وضع مسلمانان همچنان نگران کننده است.
 
سید کمیل عباس در ادامه افزود: خشونتها در حالی در میانمار به اوج رسیده که دولت این کشور مسئول این وضعیت است و باید هر چه سریعتر درگیری ها را متوقف کند. در همین حال کشورهای اسلامی نیز باید با اقداماتی مانند محکوم کردن این جنایات و موضع گیری قاطع در برابر تروریست ها به این مسئله واکنش نشان دهند.

به گفته وی این وقایع در حالی رخ می دهد که مردم بیشتر کشورهای اسلامی بویژه در منطقه خاورمیانه درگیر جنبش های بیداری اسلامی و مبارزه با حکومتهای خودکامه هستند. از این رو باید رسانه ها با پوشش پررنگ وقایع میانمار توجه افکار عمومی کشورهای اسلامی را به این مسئله جلب کنند.
 
رئیس جمعیت امامیه پاکستان با اشاره به راهپیمایی های انجام گرفته در مناطق مختلف این کشور در محکومیت جنایات بودایی ها در میانمار تاکید کرد: مردم پاکستان نیز مانند دیگر اعضای امت اسلامی در مورد وضعیت به وجود آمده در میانمار نگران بوده و این جنایات را محکوم کرده اند. همچنین جمعیت امامیه پاکستان به عنوان یکی از سازمانهای اسلامی به شدت قتل عام مسلمانان را محکوم کرده و خواستار توقف آن است.
 
گفتنی است بحران جدید مسلمانان میانمار در ایالت راخین بعد از کشته شدن یازده مسلمان بیگناه توسط ارتش این کشور در ماه مه ۲۰۱۲ و حمله یک گروه بودائیان به اتوبوس حامل مسلمانان و کشته شدن یک بودائی در پاسخ به این حمله آغاز شد. به دنبال آغاز درگیری‌ها در غرب میانمار، بودایی‌ها با حمله به مناطق مسلمان نشین بیش از۲ هزار منزل مسکونی متعلق به مسلمانان را به آتش کشیدند و بیش از یک صد هزار نفر را آواره و بی خانمان کردند.
 


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.