گفتگوی تلفنی صالحی با وزیر خارجه میانمار درباره وقوع درگیری‌های مجدد در این کشور

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ ۴شنبه ۱۰م آبان ۹۱،

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پی وقوع درگیری‌های مجدد میان اقوام مختلف در میانمار، با وزیر امور خارجه این کشور iبه صورت تلفنی گفتگو نمود.

به گزارش تفسیری حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران iبه نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، علی اکبر صالحی در پی وقوع درگیری‌های مجدد میان اقوام مختلف در میانمار، با “وونا مائونگ لِوین” وزیر امور خارجه این کشور iبه صورت تلفنی گفتگو نمود.

رئیس دستگاه دیپلماسی افزود که در این تماس تلفنی از وقوع درگیری‌های مجدد در میانمار ابراز نگرانی نموده است.

پیش از این نیز در پی وقوع درگیری‌های تازه در میانمار ، سخنگوی وزارت امور خارجه با تأکید بر لزوم حل ریشه‌ای منازعات قومی در میانمار، خواستار حل سریع مشکلات و صیانت از حقوق اولیه مسلمانان این کشور توسط دولت این کشور شده بود.

همچنین وزارت امور خارجه آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای کمک iبه دولت میانمار با هدف حل ریشه‌ای منازعات قومی و مذهبی در این کشور اعلام نموده است.

بر اساس آمارهای ارائه شده مختلف در رسانه ها، در روزهای اخیر بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ نفر از مسلمانان میانمار در درگیری های قومی و مذهبی کشته شده‌اند.

“اشوک نیگام” هماهنگ نماینده امور انسانی سازمان ملل در میانمار گفته است: دولت میانمار با اکثریت بودایی، هفتم آبان ماه جاری (۲۸ اکتبر) اعلام نمود، در پی موج تازه ناآرامی‌های قومی در ایالت راخین در روزهای اخیر، ۲۲ هزار و ۵۸۷ نفر از جمله ۲۱ هزار و ۷۰۰ نفر از مسلمانان آواره شده و ۴ هزار و ۶۶۵ خانه نیز iبه آتش کشیده شد.

دولت میانمار که اکثریتی بودایی دارد، حاضر نمی باش مسلمانان روهینگیا را iبه عنوان شهروندان این کشور iبه رسمیت بشناسد و آنها را در دسته مهاجران غیرقانونی قرار داده است.

انتهای پیام/ش۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.