دیابتی ها سالی یک مرتبه عروق پاهایشان را بررسی کنند

  دیابتی ها سالی یک مرتبه عروق پاهایشان را بررسی کنند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از وب دا، مدیرمرکز تحقیقات دیابت استان یزد گفت: روزانه بیش از۵۰ نفراز بیماران دیابتی به مرکز مراجعه نموده که توسط پزشکان متخصص و فوق تخصص معاینه و مراحل درمان را طی می‌کنند.
سید مجتبی ابوالبقایی گفت: درحال حاضر این مرکز از امکانات خوبی برخوردار است و نیازهای درمانی و تشخیصی بیماران دیابتی را پوشش می‌دهد.
وی اهداف مرکز تحقیقات و درمانی دیابت استان را ارتقای سطح مرکز از نظر زیرساختی، پژوهشی، آموزشی و درمانی متناسب با نیازهای جامعه و تجمیع کلیه مراقبت های مورد نیاز بیماران دیابتی دانست.
ابوالبقایی ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۱۲ هزار و هشتصد نفر بیمار دیابتی دارای پرونده فعال در مرکز تحقیقات و درمانی دیابت استان هستند و بیماران جدید پس از مراجعه به مرکز ثبت نام شده و برای آنان پرونده تشکیل می‌شود.
مدیر مرکز تحقیقات دیابت استان اظهار داشت: تنها مرکز درمان با لیزر جهت چشم درقسمت دولتی را در اختیار داریم که توسط فرد خیر در سال ۸۸ به مرکز اهدا شده است.
وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین اقدام، پیشگیری از زخم پای دیابتی است که این مهم از طریق آموزش میسر است افزود: بیماران دیابتی باید در نظر داشته باشند که معاینه سالی یکبار عروق پا بسیار اهمیت دارد.
وی ادامه داد: دستگاه داپلر پلاتیسمو گرافی(ABI) موجود در مرکز کمک مهمی در پیشگیری از این عارضه می‌کند که توصیه می‌شود تمام بیماران دیابتی سالی یکبار عروق پای خود را بررسی نمایند.
وی همچنین ابراز امیدواری کرد: در صورتی که دستگاه foot scanner در این مرکز راه اندازی شود کمک بسیار زیادی به پیشگیری از زخم پای دیابتی و در ‌‌نهایت قطع عضو این بیماران خواهد شد که با توجه به پیگیریهای انجام شده امیدواریم این امر تحقق یابد.
مدیر مرکز تحقیقات دیابت استان یزد توصیه کرد: با توجه امکانات موجود در مرکز تحقیقات و درمانی استان، بیماران دیابتی جهت پیگیری درمان خود به این مرکز مراجعه کنند همچنین جهت درمان زخم ناشی از دیابت همشهریان می‌توانند به این مرکز یا واحد ترمیم زخم بیمارستان سوانح سوختگی شهید صدوقی مراجعه کنند.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.