دیدگاه یک تحلیلگر درباره حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی به پاکستان

یکشنبه ۱۸ تیر – ۱۰:۴۹:۵۲ ق.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزای آریا- تحلیلگر مسائل سیاسی توقف حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی به پاکستان را در کوتاه مدت بعید دانست.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از برون مرزی،  نوید احمد، تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: مذاکرات واشنگتن و اسلام آباد درباره حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی به پاکستان برای به نتیجه رسیدن نیازمند زمان زیادی است.
وی با اشاره به فشار شدید آمریکا بر دولت پاکستان برای بازگشایی مسیر تردد خودروهای حامل تجهیزات مورد نیاز نیروهای سازمان آتلانتیک شمالی(ناتو) در افغانستان تاکید کرد: تنها وجود یک توافقنامه رسمی میان پاکستان، آمریکا و ناتو می تواند به حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی به پاکستان پایان دهد.
این در حالیست که ریچارد ھوگلند، معاون سفیر آمریکا در پاکستان ضمن استقبال از اقدام اسلام آباد در بازگشایی مسیر تردد خودروهای حامل تجهیزات مورد نیاز ناتو، گفت که دو طرف در این زمینه توافقنامه ای را امضا نکرده اند.
این اقدام دولت اسلام آباد در حالی صورت گرفت که پیش از این، عذرخواهی رسمی باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا از دولت و ملت پاکستان، توقف حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا به مناطق قبایلی آن کشور و نیز افزایش عوارض عبور کاروان های تدارکاتی ناتو در پاکستان، سه شرط بازگشایی این مسیر تدارکاتی اعلام شده بود.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۰۸۱۰۴۹۵۲۷۵۸


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.