دیکتاتورهای منطقه در امواج بیداری اسلامی غرق خواهند شد

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: امواج بیداری اسلامی بزودی دیکتاتورهای منطقه را غرق خواهد کرد لذا اردن نیز نمی‌تواند از تبعات موج عظیم انقلابی-اسلامی که سراسر این کشور را فراگرفته در امان باشد.

مصطفی قوام در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجیممتازنیوز، با اشاره به ادامه موج اعتراضات در اردن و انحلال پارلمان توسط عبدالله دوم پادشاه این کشور، گفت: اقدام پادشاه اردن در انحلال پارلمان، در برابر امواج بیداری اسلامی که سراسر این کشور و منطقه را فراگرفته، بی‌نتیجه خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به نفوذ بیداری اسلامی در اردن، افزود: با موفقیت‌هایی که نیروهای انقلابی برخی کشورها در پس پرده بیداری اسلامی بدست آورده‌اند، مردم اردن نیز خواستار حکومتی بر پایه مردم سالاری و دینداری بوده‌اند که با تلاش و استمرار به خواسته‌های به حق خود خواهند رسید.

قوام با اشاره به اینکه پادشاه اردن با انحلال پارلمان در این کشور به دنبال در امان بودن از تبعات بیداری اسلامی‌است،تصریح کرد: امواج بیداری اسلامی به این کشورسرایت پیدا کرده وبا اقدامات مقطعی،عبدالله دوم نمی‌تواند از تبعات موج عظیم بیداری اسلامی که سراسر این کشور رافراگرفته در امان باشد.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطر نشان کرد: با موفقیت‌های که اسلام گرایان با بهره‌گیری از بیداری اسلامی در کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا برای ایجاد اصلاحات داشته‌اند،در اردن نیز این طیف به زودی به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.