دیکتاتور روس «گاس کبیر» را می‌خواهد؟

۱۲م آذر ،

 تیم فوتبال چلسی انگلیس این روزها حواشی بسیاری را پیرامون خود می‌بیند.

نتایج ضعیف این تیم و برکناری روبرتو دی‌متئو مرد محبوب استمفوردبریجی‌ها، پس از آن انتخاب شدن رافائل بنیتس اسپانیایی بیش از پیش این تیم را در مرکز حواشی و انتقادات از سوی هواداران آبی‌های لندن قرار داده است.

دی‌متئو فصل قبل موفق شد دو جام را برای چلسی به ارمغان آورد.

کسب قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا در تاریخ این تیم لندنی بی‌سابقه بود؛ اما او موفق به کسب این عنوان شد تا به یک‌باره مرد محبوب لندن لقب بگیرد.

پس از برکناری مرد دورگه سوئیسی – ایتالیایی، به یکباره نام رافائل بنیتس اسپانیایی به عنوان سرمربی چلسی مطرح شد و این مربی در اولین کنفرانس مطبوعاتی خود و در جلسه معارفه‌اش به یک‌باره شمشیر را از رو بست و اعلام کرد که دو بازیکن اصلی و محبوب این تیم، فرانک لمپارد و اشلی کول، فصل آینده این تیم را همراهی نخواهند کرد.

این حرکت «رافا» بدون شک تنفر هواداران آبی‌های لندن را از او بیشتر کرد.

رافائل بنیتز

سرمربی جدید اسپانیایی گویا فراموش کرده که هواداران دو آتشه چلسی چه واکنش‌هایی را دربارهٔ تصمیمات ویاس بواس مربی پرتغالی فصل قبل این تیم داشتند و آن زمان که سرمربی پرتغالی که لقب پرطمطراق مورینیوی ثانی را یدک می‌کشید و قرار بود «آلکس فرگوسن» لندن شود؛ اما به یک‌باره به دلیل تصمیماتی که در قبال بازیکنان بزرگ چلسی از قبیل جان تری و فرانک لمپارد گرفت مرد منفور استمفوردبریج شد و در نهایت مجبور شد وداعی تلخ با لندن داشته باشد.

این بار هم به نظر می‌رسد بنیتس در این راه گام برمی‌دارد و این درشرایطی است که این مربی محبوبیت ابتدایی ویاس بواس را هم ندارد و به وضوح پس از نشستن این مربی بر روی نیمکت چلسی، اعتراضات هواداران آبی کاملا گویای تمام واقعیت‌های لندن است.

هوادارانی که کاسه صبرشان لبریز شده و دیگر حاضر نیستند فقط با پلاکارد و دست‌نوشته « از خشم صبور بترس» خطاب به سران چلسی اعتراضات خود را نشان دهند و این‌بار علنی تر از قبل انتقادات خود را به روشنی و وضوح به رومن آبراموویچ میلیارد روس اعلام می‌کنند.

میلیاردری که با رفتارهای شتاب‌زده و دیکتاتورگونه خود، اخراج مربیان بزرگ و بازیکنان متعدد رفته رفته صدای زنگ خطر را می‌شنود و برای رهایی از خشم هواداران که با شکست تلخ شب قبل این تیم مقابل وستهام هم شدت گرفته است، شاید برای فصل آینده و یا زودتر تصمیمات جدید و دیگری را بگیرد.

چندان زمان طولانی از حضور سرمربیان موفق در این تیم نمی‌گذرد. دوران طلایی چلسی با حضور آقای خاص که در شرایط فعلی با هوادران برنابئو چالشی جدی را پشت‌سر می‌گذراند و شاید هم حضور گاس هیدینگ سرمربی هلندی و دوست نزدیک میلیاردر روس در لندن، اتفاقی است که امکان محقق شدن آن وجود دارد.

«گاس کبیر» که رسانه‌ها در هفته قبل اعلام کرده بودند در پایان این فصل از فوتبال خداحافظی خواهد کرد به یک‌باره خبر خداحافظی‌اش را تکذیب کرد و عنوان کرده با تمام توان به ادامه فعالیت در دنیای فوتبال خواهد پرداخت.

هیدینگ و آبراموویچ

این مربی هلندی که دور رادور با آبراموویچ در ارتباط است شاید باردیگر به لندن برگردد و بتواند دیکتاور روس را از آتشی که به نظر می‌رسد رفته رفته شعله‌ورتر خواهد شد خلاص کند و برگ برنده مالک چلسی لقب بگیرد.

البته باید دید مرد اسپانیایی در لندن چه نتایجی را کسب خواهد کرد و آیا هواداران آبی‌ در استمفوردبریج با او کنار خواهند آمد و دیگر او را «پیش‌خدمت چاق» خطاب نخواهند کرد، امری که به نظر دور از ذهن می‌آید.


Varzesh3.com | ورزش ۳
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.