دیگر امکان جعل گواهینامه‌های مهارت وجود ندارد

فروردین ۱۴۰۳

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: با صدور گواهینامه‌هایمهارت در قالب کارت هوشمند دیگر امکان جعل در فرآیند استعلام وجود نخواهد داشت.

کوروش پرند در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، گفت: صدورکارت‌هایهوشمندمهارتدر راستای استقرار دولت الکترونیک و استانداردسازی، اصلاح بهبود روش‌ها و فرآیندها و با هدف بازنگری، اصلاح توسعه و بهینه‌سازی الگویهای ارزشیابی مهارت در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور طراحی و صادر شده است.
 
وی افزود: این کارت‌های هوشمند از کدهای امنیتی سه لایه برخوردار است که با توجه به آن امکان جعل در فرآیند استعلام وجود نخواهد داشت.
 
پرند در ادامه در خصوص استعلام گواهینامه‌هایمهارت از طریق این کارت‌ها تصریح کرد: این کارت به سیستم جامع پورتال سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور متصل است و استعلام و از آن در صورت نیاز از سوی نهادها و سازمان‌ها بدون نیاز به مکاتبات اداری به صورت آنلاین و آفلاین با وارد کردن کد شناسایی در سامانه مذکور قابل انجام است.
 
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور خاطر نشان کرد: همچنین بر روی این کارت‌های هوشمند مشخصات فردی به همراه تاریخ صدور کارت و کد شناسایی درج شده و قابلیت ثبت اطلاعات اشخاص را تا ۲۰ گواهینامه دارد./ف


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.