مدرک جعلی با ۵۰۰هزار تومان!

رییس پلیس آگاهی استان همدان از انهدام باند جاعلان کارت‌های معافیت و گواهینامه خبر داد. در ادامه تحقیقات مشخص شد که فردی دیگر به نام «حسین» نیز دارای کارت‌های مجعول است که این فرد نیز دستگیر و تعداد دو جلد کارت معافیت و گواهینامه مجعول از وی کشف و ضبط شد.

سرهنگ فرامرز به‌گذر در گفت و گو با ایسنا، در تشریح خبر انهدام باند جاعلان گواهینامه و کارت معافیت گفت: چندی پیش خبری مبنی بر این که فردی به نام «حسن» اقدام به جعل مدارک دولتی از جمله گواهینامه و کارت معافیت می‌کند که تعیین صحت و سقم این گزارش در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس همدان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ماموران در تحقیقات ضمن تایید صحت و سقم خبر دریافتند که حسن به دلیل بدهی‌های مالی مرتبا مخفی‌گاه‌های خود را تغییر می‌دهد گفت: متهم به جعل مکان به خصوصی نداشت.

به‌گذر با بیان اینکه کارآگاهان در ادامه رسیدگی‌ها دریافتند که «حسن» برای شخصی به نام «عباس» یک جلد گواهینامه پایه یک جعل کرده است گفت: با هماهنگی‌قضایی ضمن شناسایی محل کار «عباس»، وی به پلیس آگاهی احضار و در بین مدارک وی یک جلد گواهینامه مجعول پایه یک کشف و ضبط شد.

رییس پلیس آگاهی استان همدان با بیان اینکه عباس در اظهارات خود در مورد نحوه تحصیل این گواهینامه اقرار کرد که این گواهینامه توسط فردی به نام «حسن» و شخصی دیگر به نام «وحید» جعل شده است، گفت: در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه منازل «حسن» و «وحید» مورد تفتیتش و بازرسی قرار گرفت و ضمن دستگیری متهمان، کارآگاهان در بازرسی هفت جلد گواهینامه پایه یک و دو و موتورسیکلت و پنج جلد کارت معافیت مجعول به همراه یک دستگاه کیس رایانه کشف و ضبط کردند.

به‌گذر با بیان اینکه متهمان پس از انتقال به پلیس آگاهی و در بازجویی‌ها اتهامات وارده مبنی بر جعل کارت‌ها را قبول کردند، گفت: این افراد در اعترافات عنوان کردند که از متقاضیان کارت‌های جعلی مبالغی بین ۵۰۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دریافت می‌کردند.

وی با بیان اینکه متهمان در ادامه همدستان خود به نام‌های «نوروز» و «کرم» از اهالی کرمانشاه را به پلیس معرفی کردند، گفت: در ادامه تحقیقات مشخص شد که فردی دیگر به نام «حسین» نیز دارای کارت‌های مجعول است که این فرد نیز دستگیر و تعداد دو جلد کارت معافیت و گواهینامه مجعول از وی کشف و ضبط شد.

رییس پلیس آگاهی استان همدان به ایسنا گفت: متهمان به همراه پرونده تشکیل شده در اختیار مقام قضایی قرار گرفتند.


اخبار جامعه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.