دکتر میرزائی: اکثر مدلهای استعدادیابی مبنای علمی ندارد

۲۶ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

دانشیار گروه فیزیولوژی دانشکده تربیت بدنی دانشگاه گیلان معتقد است در برهه کنونی مشکلی از نظر استعدادیابی نداریم بلکه در پرورش و شکوفا کردن استعدادها دانش مربیان iبه روز نیست و از امکانات کافی برخوردار نیستند.

دکتر iبهمن میرزائی در گفت‌وگو با خبرنگار علم ورزش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره مقوله استعدادیابی در کشور اظهار کرد: در سازمان پیشین ورزش کشور بحث استعدادیابی همواره در دل کمیته‌ای iبه نام استعدادیابی انجام می‌شد و نهاد خاصی مسئول این کار نبود. در فدراسیون کشتی نیز مسوولیت این کار در قبل iبه انستیتو کشتی واگذار شده بود اما در حال حاضر نمی‌دانم انستیتو چقدر در زمینه استعدادیابی قبل عملکرد فعالی دارد یا خیر؟

وی با بیان اینکه اکثر مدلهای استعدادیابی مبنای علمی ندارد گفت: هر کسی خوشبختانه مشکل استعدادیابی نداریم در حقیقت استعدادها بسیار است، اما در پرورش استعدادها مربیان با دانشی که لحظه‌ iبه لحظه با علم روز دنیا در ارتباط باشند کم داریم و از طرف دیگر امکانات و تجهیزات فعلی جوابگوی این همه استعداد نیست.

میرزائی خاطر نشان کرد: دیگر با روش سنتی و تجربی نمی‌توان iبه شکوفا کردن استعدادها پرداخت، همان‌طور که سایر کشورها درتمام زمینه در مقوله استعدادیابی iبه همان روش ۲۰ یا ۳۰ سال قبل عمل کنیم iبه طور قطع در پرورش قهرمانان آینده دچار مشکل خواهیم شد.

عضو کمیته فنی و علمی فدراسیون جهانی کشتی اضافه کرد: پرورش استعدادها همانند بذر خوبی می‌ماند که اگر در زمین حاصل نیز رشد پیدا کند iبه بار می‌نشیند اما اگر شوره زار باشد زحمات ما زیر سوال می‌رود البته یعنی وقتی نیز شاهد عکس این جریان هستیم اما در مجموع کشور ما از لحاظ استعداد در مضیقه نیست بلکه iبه سبب کمبود امکانات شرایط شکوفایی و پرورش دست آنها را نداریم.

میرزائی با تاکید iبه این نکته که طی یک دهه اخیر رشد خوبی از لحاظ ارتقاء دانش مربیان داشتیم تصریح کرد: اگر در قبل دانش مربیان برای استعدادپروری کافی iبه روز نبود، امروزه با ارتقاء سطح دانش مربیان و گذارندن تحصیلات تکمیلی مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا رشد خوبی را نیست iبه ۱۰ سال قبل شاهد هستیم.

وی در پایان افزود: سیستم استعدادیابی در کشورهای مختلف تفاوت است و نمی‌توان براساس یک الگوی خاصی نسخه مشترکی را برای مقوله استعدادیابی طراحی و اجراکرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.