دیدار ˝رابینسون˝ با ˝کروزئه˝ در تبریز!

گردآوری شده در گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری ممتازنیوز

جدیدترین اثر نمایشی علیرضا کوشک جلالی با حضور بازیگران تبریزی در این شهر تمرین و اجرا می‌شود.

علیرضا کوشک جلالی دربارهٔ تازهترین اثر نمایشی‌اش به خبرنگار تئاتر هنرآنلاین گفت: نمایشنامه ” رابینسون و کروزئه ” نوشته مینا اینتونا و دیاکومور راوی‌چی را از زبان ایتالیایی ترجمه کرده ام که به تازگی در نشر قطره انتشار یافته است.

وی افزود: این نمایشنامه در واقع از داستان معروف ” رابینسون کروزئه” الهام گرفته شده با این تفاوت که در اینجا دو شخصیت حضور دارند “رابینسون” و “کروزئه” که داستان دربارهٔ پیش داوری آدم‌هاست.رابینسون و کروزئه دو سرباز می باشند که در جزیره‌ای گیر افتاده اند و به عنوان دو دشمن سعی در نابود کردن یکدیگر دارند اما در نهایت رابطه‌ای دوستانه بین آنها شکل می‌گیرد.در کل نمایشنامه مفهومی در ارتباط با جنگ و صلح دارد.

کارگردان “خدای کشتار” دربارهٔ تمرین و اجرای این اثر در شهر تبریز گفت:طی کارگاه‌های آموزشی که در شهر تبریز برگزار کرده بودم همیشه مورد این پرسش از سوی دوستان قرار می‌گرفتم که چرا کارگردان ها در شهرستانها کاری را به صحنه نمی‌برند بنابراین تصمیم گرفتم از پتانسیل بچه های تبریز استفاده کنم و کار را در تبریز بروی صحنه ببرم.

جلالی که همیشه در تهران و آلمان با بازیگران حرفه‌ای تئاتر کار کرده در این باره گفت: نمی توانم عنوان نابازیگر را برای بچه‌های این گروه بکار ببرم چرا که در هر صورت همه آنها تئاتر کار کرده‌اند. من در دوران کارم در آلمان با تیپ‌های مختلفی کار کرده‌ام و باید بگوییم که این نوع کار برایم جذابیت خاص خودش را دارد و از این بابت مشکلی با بچه ها ندارم.

وی دربارهٔ اجرای ” رابینسون و کروزئه” در تهران گفت: فعلا قصد دارم که کار را برای اجرای عموم در شهر تبریز به صحنه ببرم و برنامه برای اجرا در تهران ندارم.

از دیگرفعالیت های اخیر جلالی در حوزه تئاتر می‌توان به نمایشنامه”هنر خوب و قشنگه، فقط یه کم درد داره” نوشته وی اشاره کرد که به تازگی توسط نشر افراز روانه بازار شده است.

انتهای پیام/۵۳
 


آخرین خبرها
ماخذ: هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.