دیدگاه رهبری درباره جزایر سه گانه/بازگشت مهدی هاشمی به ایران/شوکه شدن ایهود بارک

پاسخ مقام معظم رهبری درباره جزایر سه گانه، شوکه شدن ایهود بارک و احتمال بازگشت مهدی هاشمی به ایران، از جمله مطالب ویژه ای هستند که روزنامه های امروز کشور آنها را منتشر کرده اند.

— – — – — – — – — – — – — – — – — – — – — – — – — – —

 

به گزارش ممتازنیوز به نقل از مجله مهر: حوادث و رخدادهای روز کشور که عمدتا نیز چهره ای سیاسی دارند همواره مخاطبان فراوانی را به خود جلب می کنند. مخاطبان فراوانی که البته سعی می کنند مطالب خاص مربوط به این اخبار و روندها را از رسانه های مختلف رصد کنند و بخوانند.

آنچه که در ادامه می خوانید حاصل خبرخوانی مهر در لابه لای این مطالب ویژه در روزنامه های کشور و انتخاب خاص ترین آنهاست. جستجویی که سعی شده است با نگاه به رخدادهای روز کشور انجام شود و نتایج آن با نگاهی بیطرفانه در اختیار مخاطبان قرار گیرد.

_ اشاره کیهان به انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲

روزنامه کیهان در سرمقاله امروز خود به قلم محمد ایمانی نوشت: ماراتن یک ساله انتخابات با نو شدن دو سوم نمایندگان و راهیابی ۱۹۶ چهره جدید به مجلس نهم پایان یافت. معمولا پرونده هر انتخابات یک سال پیش از روز اخذ رأی گشوده می شود و مباحث و مجادلات مربوط به آن دست کم تا یک سال بعد امتداد پیدا می کند؛ از تحلیل های عمیق جامعه شناسانه بگیرید تا کری خوانی رقبا و مصادره به مطلوب نتایج. حالا هم احتمالا بدن رقبا از عرق رقابت اخیر خشک نشده، پرونده انتخابات ریاست جمهوری خرداد ۹۲ گشوده خواهد شد. این اتفاق که تقریبا هر سال رخ می دهد، منطقا حس دوگانه نشاط/دلزدگی را برمی انگیزد. رقابت سالم در کنار نو شدن صاحبان مناصب با رأی مردم، طبیعتا نشاط برانگیز است همچنان که آمیختن این رقابت پویا به مجادلات فرساینده و بداخلاقی ها و فرصت سوزی ها، برای مردم ما ملال آور می شود.

_ رهبر مخالفان اسد؛ میهمان دولت چین

روزنامه شرق نیز یکی از مطالب صفحه اصلی خود را به سفر امروز برهان غلیون، رئیس اپوزسیون سوریه به کشور چین اختصاص داد.

شرق در بخشی از خبر خود پیرامون این ماجرا نوشت: رهبر مخالفان سوری که نه تنها خواهان تعامل با دولت بشار اسد نیست، بلکه مطالبه‌اش سرنگونی حکومت اوست. به گزارش چاینادیلی، «لیو وایمین» سخنگوی وزارت خارجه چین می‌گوید که غلیون به دعوت «مرکز روابط خارجی ملت چین به کشورش می‌آید.» لیو افزود: «رهبر مخالفان سوری در دیدار خود از چین با برخی مسوولان وزارت خارجه هم دیدار خواهد کرد.» با این حال چینی‌ها می‌گویند که موضع چین در مورد دولت و مخالفان سوری تغییر نمی‌کند. آنها می‌گویند که چین ملتزم به اصولی است که به میثاق سازمان ملل و معیارهای حاکم بر روابط خارجی احترام بگذارد و به صلح و ثبات در خاورمیانه و منافع ملت سوریه نیز پایبند است. سخنگوی وزارت خارجه چین می‌گوید که کشورش همچنان به روابط خود با دولت و مخالفان سوریه برای حل بحران این کشور ادامه می‌دهد.

_ سرمقاله وطن امروز با روتیتر “آیت الله مصباح نور چشم ماست”

مهرداد بذرپاش، کاندیدای راه یافته به مجلس نهم، امروز در سرمقاله روزنامه وطن امروز در بخشی از یادداشت خود با تیتر “و اینک خدمت حول محور بزرگان” نوشت: به اتفاق منتخبان مجلس نهم از جریان اصولگرا و دلسوز نظام هستند بنابراین پیداکردن اصول و دغدغه هاى مشترک براى تعریف تکالیف، چندان سخت نیست. فقط این موضوع یک شرط لازم دارد که آن کنارگذاشتن اختلافات سیاسى و پایان دادن به کشمکشهاى رقابتى است. اگرچه ریشه برخى اختلافات میتواند برخاسته از برداشتهاى مختلف از دغدغه دینى و انقلابى باشد اما در شرایط فعلى مهمترین اولویت، یافتن اصول و دغدغه هاى مشترک است.

_ تأکید محسن رضایی بر همکاری مردم و مسئولان برای حل مشکلات معیشتی

روزنامه ملت ما در صفحه اول خود با نقل سخنرانی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست هم اندیشی استادان دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تهران به نقل از وی نوشت: جزیره هایی که بین علم و فناوری، فناوری و صنعت و صنعت و تجارت وجود دارد باعث جلوگیری از توسعه می شود.

وی همچنین گفته است: ما در زمینه معیشت و زندگی عقب ماندگی بالایی داریم که به دلیل جدایی زندگی و سیاست است.

_ ایهود باراک شوکه است

روزنامه کیهان نوشت: حملات تند چند مقام ارشد امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی به نخست وزیر و وزیر دفاع این کشور باعث شد ایهود باراک وزیر دفاع ضمن عقب نشینی بگوید دیگر درباره حمله به ایران اظهارنظر نمی کنم.

به گزارش دیپلماسی، روزنامه صهیونیستی اسرائیل الیوم نوشت: باراک بسیار خشمگین است. او می گوید من فقط اظهارنظر کرده ام نه بیشتر. وی از مئیر داگان رئیس سابق موساد، دیسکین، رئیس سابق شاباک و ایهود اولمرت، نخست وزیر سابق که او را متهم به سیاست بازی با سوء استفاده از برنامه هسته ای ایران کرده اند به شدت عصبانی است.

_ تأکید ویژه مقام معظم رهبری بر کیفیت داروها

روزنامه جوان با نقل حاشیه های بازدید رهبر انقلاب از شرکت داروپخش در گفتگو با دکتر نقدی نوشت: در جایی من گزارشی از واردات بی رویه دارو به حضرت آقا دادم و وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره کنترل واردات دارو، توضیحاتی ارائه کرد اما حضرت آیت الله خامنه ای به ایشان فرمودند که اینجورها هم نیست، من خبر دارم که افرادی می آیند و کارخانه های کوچک دارویی را خریداری می کنند و با خرید و واردات دارو از خارج از کشور و بسته بندی آن در داخل، محصول را به عنوان تولید داخل روانه بازار میکنند و از این کار سود زیادی هم میبرند.

_ بازگشت مهدی هاشمی

تهران امروز در خبری نوشت: برخی منابع از احتمال بازگشت «مهدی‌هاشمی» طی هفته جاری به‌ایران خبر دادند. این منبع آگاه افزود: بازگشت مهدی‌هاشمی به کشور بعد از رایزنی‌های فراوان و تلاش‌های بسیار دستگاهای امنیتی و قضایی کشورمان صورت گرفته است و فرزند اکبر‌هاشمی توافق کرده که به محض ورود به‌ایران، خود را در اختیار نیروهای امنیتی کشور برای رسیدگی به پرونده‌اش قرار دهد.

_ پاسخ مقام معظم رهبری درباره جزایر سه گانه

حسین شیخ الاسلام سفیر سابق ایران در سوریه در گفت‌وگویی، خاطره‌ای از مقام معظم رهبری روایت کرد که طی آن رهبری درباره جزایر سه‌گانه موضع‌گیری کردند. وی که با بولتن نیوز گفت‌وگو کرد با اشاره به اهمیت جزایر ابوموسی،‌تنب بزرگ و تنب کوچک،‌گفت: یه‌دفعه آقای قذافی و مقام معظم رهبری یه ملاقاتی داشتن، البته اون موقع رئیس جمهور بودن. در رابطه با این جزایر صحبت شد. جلود یه ملیجکی بود که قذافی داشت، معاونش بود. یه بی‌مزگی ای کرد گفتش حالا این جزایر رو می‌خواید چیکار؟ بدین به امارات. بی‌خود این همه درد سر شده. جزایر که چیزی نداره و این‌ها.

شیخ الاسلام ادامه داد: حضرت آقا فرمودند ایشون مثل این که وقتی مدرسه بوده خوب درس نخونده. این جزیره، یه نقطه استراتژیکه. یه توپ توش بذاری، تنگه هرمز رو می‌بنده و کنترل می‌کنه. ۴۰درصد نفت صادراتی دنیا از طریق تنگه‌هرمز رد می‌شه. هرکسی این چهل درصد نفت رو روش کنترل داشته باشه، رو قیمت نفت کنترل داره. آمریکایی‌ها می‌خوان ما نداشته باشیم. این سر و صداها همه مال اینه.

 

طبقه بندی: اخبار مهم   |   تعداد بازدید: ۸۱ نفر   |   تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۷ اردیبهشت
آخرین اخبار و جدیدترین مطالب در مورد , بازگشت مهدی هاشمی به ایران, جزایر سه گانه, مهدی هاشمی

مجله اینترنتی عکس ، دانلود اهنگ ، اس ام اس ، اخبار روز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.