ذخیره‌سازی ۲۵ هزار تن مرغ

جام جم آنلاین: مدیر کل دام و طیور وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه طی ماه‌های شهریور و مهر ۲۵ هزار تن مرغ مازاد خریداری و ذخیره شده است، گفت: ماهانه ۲۰ هزار تن مرغ بیش از نیاز در کشور تولید می‌شود.

“رضا ترکاشوند” با اعلام این خبر گفت: با هماهنگی صورت گرفته در کارگروه برنامه‌ریزی تولید گوشت مرغ و با همکاری شرکت پشتیبانی امور دام کشور طی شهریور و مهر سال جاری ۲۵ هزار تن مرغ مازاد از تولیدکنندگان کشور خریداری و ذخیره‌سازی شده است.

مدیر کل امور طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم وزارت جهاد کشاورزی افزود: با توجه به جوجه‌ریزی‌های کافی در مرداد و شهریور پیش‌بینی این بود که از مهر و آبان سال جاری ماهانه ۲۰ هزار تن تولید مرغ مازاد در کشور وجود داشته باشد و این شرایط تداوم نیز داشته باشد.

وی با بیان اینکه این پیش بینی محقق شد، ادامه داد: در حال حاضر تولید با ۲۰ هزار تن افزایش ماهانه به ۱۷۰ هزار تن رسیده است.

ترکاشوند افزود: اما اعتقاد داریم که ‌ادامه روند افزایشی تولید به شرطی است که برای تولیدکننده توجیه اقتصادی داشته باشد.

وی ادامه داد: بنابراین با هدف تضمین تداوم تولید و نیز ذخیره‌سازی مرغ برای ایام پرمصرف سال مانند مناسبت‌های محرم، عید و سایر مناسبت‌ها اقدام به ذخیره‌سازی مرغ در کشور شد.

به گفته ترکاشوند در حال حاضر به میزان ارزش ریالی مرغی که خریداری می‌شود دو نهاده ذرت و کنجاله به ترتیب ۶۰۰ و ۹۰۰ تومان به تولیدکننده تحویل داده می‌شود.

وی ادامه داد: با تحویل این نهاده‌ها به مرغدار ارزش یک کیلوگرم مرغ خریداری شده حدود ۵ هزار تومان برای تولیدکننده تمام می‌شود و این قیمت مناسبی است که انگیزه تولید مرغدار را بیشتر می‌کند.

ترکاشوند گفت: اگرچه روند تحویل نهاده ابتدا با مشکلاتی همراه بود اما با برنامه‌ریزی کارگروه برنامه‌ریزی تولید گوشت مرغ این مشکلات برطرف شده است.

مدیر کل امور طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم  وزارت جهاد کشاورزی افزود: کارگروه برنامه‌ریزی تولید گوشت مرغ که مسئولیت آن را مدیرکل دام و طیور وزارت جهاد کشاورزی برعهده دارد مرتب تشکیل جلسه داده و برای رفع موانع تولید برنامه‌ریزی می‌کند.(فارس)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.