ذخیره‌سازی ۱۱ کالای پرمصرف رمضان

سرپرست معاونت بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت از آمارهای بالای وزارت جهاد در خصوص تولید مرغ در این مقطع خبر داد و گفت: با کاهش تولید مرغ مواجه هستیم لذا تا ۳ روز آینده مرغ منجمد وارداتی توزیع می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، حسن رادمرد پیش از ظهر امروز در یک نشست خبری اظهار داشت: برای تنظیم بازار ماه مبارک رمضان ۱۱ قلم کالای پرتقاضا در نظر گرفته شده است که ۵ قلم استراتژیک از ذخایر وزارت صنعت، معدن و تجارت تأمین می‌شود و مابقی توسط بخش صنفی و تشکل‌های تولیدی تأمین می‌شود.


وی افزود: ۵۰ هزار تن برنج ایرانی ، ۱۰۰ هزار تن برنج تایلندی با قیمت ۷۰۰ تومان، ۱۰ هزار تن گوشت منجمد وارداتی از مرز سیستان و بلوچستان، ۱۰ هزار تن مرغ منجمد وارداتی، شکر به قیمت هزار و ۱۷۰ تومان، روغن و خرما برای ایام ماه مبارک رمضان در نظر گرفته شده است که کلیه کالاها با ۱۰ تا ۱۵ درصد تخفیف در ۳۰۰ نمایشگاه عرضه مستقیم کالا که از ۲۵ تیر ماه کار خود را آغاز و تا ۵ مرداد ماه ادامه خواهد داشت عرضه می‌شود.

سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: تفاهمی با انجمن ماکارونی و همچنین با شرکت بازرگانی دولتی ایرانی برای کنترل کیفیت نان در نظر گرفته شده است و همچنین با صنایع لبنی برای عرضه لنبیات با قیمت تعادلی در ایام ماه مبارک رمضان تفاهم شده است.

رادمرد گفت: عصر امروز در خصوص قیمت‌گذاری مرغ تصمیم نهایی اخذ می‌شود و از طرفی دیگر تا ۳ روز آینده مرغ منجمد وارداتی وارد شبکه توزیع کشور خواهد شد.

وی در واکنش به اعتراض خبرنگاران مبنی بر اینکه قیمت مرغ تا  ۷ هزار تومان هم رسیده است، گفت: قیمت مرغ در حال حاضر در میدان بهمن ۶۱۰۰ تا ۶۲۰۰ تومان است که باید قیمت مصرف‌کننده آن در سطح شهر تهران بین ۶۴۰۰ تا ۶۵۰۰ تومان باشد.

رادمرد گفت: برای انتقال نهاده‌های مورد نیاز مرغداری‌ها با مشکل جدی مواجه بودیم لذا کامیون‌ها و تریلی‌های حمل گندم را به سمت حمل نهاده‌ها سوق دادیم.

وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی ما و آماری که وزارت جهاد ارائه داده بود نباید در این مقطع از سال با کمبود مرغ مواجه می‌شدیم اما آمار تولیدی وزارت جهاد خیلی بالاتر از آن می‌بود که الان در بازار وجود دارد و از طرفی به دلیل تحریم‌ها در خصوص نقل و انتقال پول نهاده‌ها و همچنین مشکلات شبکه حمل و نقل کشور و از طرفی افزایش قیمت نهاده‌ها باعث شد تا تولید مرغ با کاهش جدی مواجه شود.

رادمرد گفت: در حال واردات ۸۰۰ تن مرغ منجمد هستیم که به زودی در شبکه توزیع به کار گرفته می‌شود.

وی در خصوص قیمت تعیین شده برای مرغ گفت: با توجه به اینکه قیمت سویا در بازار ۱۵۰۰ تومان است و ما این نهاده را با قیمت ۸۳۰ تومان به مرغداری‌ها می‌دهیم انتظار می‌رود قیمت مرغ حداقل ۸۰۰ تومان ارزان‌تر از حالت فعلی باشد.


بولتن نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.