ذوالفقار نسب: انرژی داخلی تیم ملی باید بیدار شود/ غیبت کی‌روش کاملا احساس شد

۲۵ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

800-7.jpg

مربی اسبق تیم ملی فوتبال معتقد است که هر چند با شکست تیم ملی برابر ازبکستان کار تیم برای صعود iبه جام جهانی سخت شده است، اما اگر انرژی داخلی تیم ملی بیدار شود، احتمال موفقیت آن بسیار بالا می‌رود.

بیژن ذوالفقار نسب در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در خصوص شکست تیم ملی برابر ازبکستان و در پاسخ iبه این سوال که آیا با این وضعیت می‌توان iبه صعود iبه جام جهانی امیدوار بود یا خیر؟ گفت: با وجود این فدراسیون خونسرد و غیر پاسخگو کار بسیار سخت است، اما فوتبال ما همیشه یک انرژی در داخلش دارد که اگر iبه کار گرفته شود و بیدار شود بسیار خوب نتیجه‌ می‌دهد. فوتبال ما چنانچه خوب مدیریت شود، هدفگذاری داشته باشد و بازیکنان در یک محیط متمرکز تمرین کنند، قادریم که در دوحه، قطر را شکست دهیم و شانسمان را بسیار کنیم. ما آنجا فقط iبه برد نیاز داریم.

وی در ادامه درباره بازی هم اظهار کرد: iبه هر صورت ما یک بازی بسیار حساس خانگی را پیش‌رو داشتیم که متاسفانه نتوانستیم در آن iبه حداکثر اهداف خود برسیم. پیش از بازی با کره جنوبی، کارشناسان می‌گفتند که از بازی با کره و ازبکستان باید حداقل چهار امتیاز بگیریم. مقابل کره تحت هر شرایطی که بود سه امتیاز گرفتیم و بسیار خوشحال شدیم. بسیار‌ها می‌گفتند که کره قوی‌تر از ازبکستان است و iبه عبارت دیگر می‌گفتند که چون کره را برده‌ایم پس حتما ازبکستان را هم می بریم، اما این یک خیال باطل بود.

با این فدراسیون خونسرد و غیر پاسخگو کار بسیار سخت است

ذوالفقار نسب ادامه داد: ازبک‌ها بسیار هدفمند و با برنامه بازی کردند و متاسفانه شرایط جوبی هم برای آنها بسیار خوب بود. ازبک‌ها iبه سبب شرایط اقلیمی‌شان با این فضا آشنا بودندو عملکردشان روی زمین این مساله را نشان می‌داد. ضمن این که کفش‌های آنها اکثر مناسب زمین خیس بود در حالی که بسیاری از فوتبالیست‌های ما فاقد این کفش‌ها بودند. شاید گفته شود که این حرف‌ها ساده انگارانه است، اما در ورزش قهرمانی این محاسبات حتما لحاظ می‌شود.

مربی اسبق تیم ملی در ادامه iبه کیفیت زمین بازی اشاره و خاطر نشان کرد: یکی از حریفان ما در بازی چهارشنبه شب، زمین بازی بود. این زمین iبه هیچ وجه مناسب فوتبال ما نبود. مورد دیگر این که ازبک‌ها iبه خوبی ما را آنالیز کرده بودند و بازیکنان موثر ما را با بازی فیزیکی و پرس مناسب خنثی کرده بودند. ما هم iبه سبب شناخت کم کادر فنی از حریف روش خوبی را برای بازی در پیش نگرفتیم. ما بر اساس یک بازی بدون برنامه و بدون استراتژی فقط با هدف این که مثل بازی با کره با کمک اتفاقات بازی یا تقدیر پیروز شویم iبه میدان رفتیم، در حالی که در تهران یک گزینه دیگر هم داشتیم و آن تساوی بود. ما باید حداقل یک امتیاز از این بازی می گرفتیم.

ذوالفقار نسب در ادامه با بیان این که هیچ یک از بازیکنان تیم ملی «خیلی خوب» نبودند، اظهار کرد: اکثر بازیکنان ما بازی معمولی خود را iبه نمایش گذاشتند در حالی که آنها مقابل کره جنوبی حداکثر توانشان را خرج می‌کردند. این تفاوت کاملا مشهود بود. نمی‌توانیم هیچ یک از بازیکنان را بسیار خوب بدانیم و سبب این مساله هم دوندگی ، فشار و برنامه خوب ازبک‌ها بود.

وی درباره تعویض‌های سرمربی تیم ملی هم گفت: iبه نظر من تعویض خلعتبری با انصاری فرد اشتباه بود. خلعتبری باید می‌ماند و در عوض انصاری فرد iبه جای محمد نوری iبه زمین می‌آمد. ورود عباسفرد هم iبه بازی یک تصمیم سنتی و دلخواه حریف بود، چون با آمدن او سبک فوتبال ما iبه دهه ۶۰ تنزل کرد. ما بدون هدف و بسیار احساسی توپ‌هار ا iبه نقطه پنالتی حریف می‌فرستادیم.

ذوالفقار نسب در پایان نبود کارلوس کی‌روش در کنار زمین را هم در نهایت‌ بازی موثر دانست و افزود: بلافاصله پس از بازی با کره گفتم که حرکت کی‌روش غیر حرفه‌ای بوده و درگیری‌اش با داور اشتباه بوده است. نبود او در کنار زمین در بازی با ازبکستان کاملا مشخص بود و غیبتش iبه شدت احساس می‌شد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.