رئیس بانک مرکزی: تامین مالی شرکتهای بورسی در اولویت بانکی است

یکشنبه ۱۱ تیر – ۱۰:۵۷:۴۴ ق.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا – رئیس کل بانک مرکزی گفت : با تصویب شورای پول و اعتباری ، سقف تسهیلات شرکت های بورسی افزایش خواهد یافت تا آنها بتوانند بخشی از منابع مالی خود را از این طریق تامین کنند.
به گزارش خبرگزاری آریا ، محمود بهمنی شنبه شب در نخستین نشست کارگروه مشترک حمایت از بازار سهام در وزارت امور اقتصادی با بیان این مطلب افزود: دو بازار پول و سرمایه همانند دو بال پرنده هستند و در صورتی که بازار سرمایه با بازار پول هماهنگی نداشته باشد، سیاست های پولی، ارزی و مالی به درستی قابل اجرا نیست.
رئیس کل بانک مرکزی همچنین بر اهمیت هماهنگی بازار سرمایه و پول در شرایط کنونی اقتصاد تاکید کرد.
بهمنی با اشاره به این که قرار است صندوق توسعه ملی ۱۰ میلیارد دلار به واحدهای صنعتی و تولیدی تسهیلات ارزی و ریالی بدهد تا نیازهای سرمایه در گردش، تجهیزات و ماشین آلات این واحدها تامین شود ، افزود: در قانون بودجه امسال ۱۰درصد از منابع صندوق توسعه ملی به واحدهای صنعتی و تولیدی اختصاص یافته است که شرکت های بورسی نیز مشمول این قانون هستند.
سخنگوی شورای پول و اعتبار با اشاره به اینکه مشتریان بازار پول ریسک گریز و بازار سرمایه ریسک پذیر هستند و در این حال هر دوی این مشتریان حق انتخاب مشارکت در بازار مورد نظر خود را دارند ، گفت: البته با وجود ریسک بالای بازار سرمایه نرخ بازدهی و سود در بورس در سال گذشته بیش از بازار پول بوده و به طور متوسط بالاتر از ۲۰ درصد بوده است.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۰۱۱۰۵۷۴۴۵۵۰


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.