رئیس ستاد انتخابات: مشارکت در مرحله دوم انتخابات بسیار مطلوب است

جمعه ۱۵ اردیبهشت – ۰۱:۴۲:۳۸ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا – رئیس ستاد انتخابات کشور میزان مشارکت مردم را در مرحله دوم انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی با وجود بارندگی در برخی مناطق، بسیار مطلوب دانست.
به گزارش خبرگزاری آریا ، سیدصولت مرتضوی در گفتگو با شبکه دو سیما گفت: گزارش‌های دریافتی از بخشداری ها، فرمانداری ها و استانداری های ۳۳ حوزه انتخابیه که مرحله دوم انتخابات در آنها برگزار می شود حاکی از مشارکت مطلوب مردم است.
وی افزود: این مرحله از انتخابات مجلس در مقایسه با مرحله دوم دوره های پیشین انتخابات مجلس از افزایش درخور توجهی در مشارکت مردم برخوردار است.
مرتضوی در پاسخ به پرسشی درباره انتقال صندوق های آراء در مناطق صعب العبور گفت: این حاکی از نگاه ویژه جمهوری اسلامی به آراء ملت و برابری آراء است که از سیره حضرت امام خمینی (ره) نشأت گرفته و حتی برای یک رأی نیز ارزش قائل است.
وی افزود: حتی در روستاها و محلاتی که جمعیت آن شاید کمتر از ۱۰ خانوار باشد صندوق های آراء با بالگرد یا نفربر منتقل می شود.
مرتضوی گفت:‌ اکنون همه جاده ها باز است اما برای انتقال صندوق های رأی به مناطق صعب العبور از بالگرد استفاده شده است تا آراء مردم دریافت شود.
وی در پاسخ به پرسش دیگری اظهار داشت: کسانی که دور نخست انتخابات در حوزه انتخابیه تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات رأی داده اند در این مرحله از انتخابات نیز می توانند در هر یک از شعب اخذ رأی در این حوزه انتخابیه رأی دهند.
مرتضوی گفت: اگر کسانی در دور نخست انتخابات مجلس به هر علت شرکت نکرده اند در این مرحله منعی برای حضور در انتخابات ندارند.
وی با توصیه به مردم برای حضور به‌هنگام در انتخابات اضافه کرد: وقت فضیلت انتخابات ۸ صبح تا ۱۸ و پس از آن تأخیر است و به مردم توصیه می کنیم برای آنکه به مسئولان انتخابات کمک شود از این وقت فضیلت استفاده کنند و حق و تکلیف الهی آنان ادا شود.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۵۰۴۱۳۴۲۳۸۹۵۳


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.