رئیس هیات مدیره انجمن صنفی سی ان جی کشور در گفتگو با آریا :دیگر قادر به ادامه حیات نیستیم

 خبرگزاری آریا – رئیس هیات مدیره انجمن صنفی سی ان جی کشور با بیان  این که اغلب جایگاه داران سی ان جی در آستانه ورشکستگی هستند بر تشکیل شورای عالی سوخت و انرژی تاکید کرد.

اردشیر دادرس در گفتگو با آریا ، اظهار داشت: مشکل اصلی در جایگاه های “سی ان جی” عدم وجود کارمزد مناسب ومنطقی است که باعث شده اغلب جایگاه داران ورشکست  شده و ادامه حیات نداشته باشند .

 وی با اظهار این که این معضل باعث عدم افزایش تعداد جایگاه ها و همچنین ناتوانی جایگاه داران در ارائه خدمات مطلوب  شده است گفت:  با وجود این که وزارت نفت و ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت موافقت خود را با افزایش کارمزد در جایگاه های” سی ان جی” اعلام کرده اند، اما ستاد هدفمندی یارانه ها پس از گذشت بیش از ۱۲۰ از سال جدید هنوز رقم جدید کارمزد جایگاه داران را اعلام نکرده است و به نظر می رسد به جای بسته حمایتی ، بسته ریاضتی اقتصادی برای جایگاه داران “سی ان جی” طراحی کرده اند.

دادرس با اشاره به این که  در حال حاضر به ازای فروش هر متر مکعب ۴۰۰ ریال کارمزد به جایگاه داران” سی ان جی” پرداخت می شود گفت : رقم مطلوب توافق شده میان ما و سازمان حمایت  ۷۰۰ تا ۷۵۰ ریال  است که امیدواریم با  تصمیم گیری هرچه زودتر سازمان هدفمندی یارانه ها این مشکل هرچه زودتر حل  شده و از تعطیلی جایگاه ها جلوگیری شود.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی” سی ان جی ” کشور تعمیر و اورهال جایگاه ها و همچنین عدم وجود قطعات یدکی  را از دلایل تعطیلی  اخیر برخی  جایگاه ها ی  سی ان جی در  شهرستان ها عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به جوابگو نبودن کارمزدها ، تعمیر و نگهداری جایگاه ها به موقع صورت نمی گیرد و جایگاه داران نسبت به این امر هم متضرر می شوند.

وی همچنین درباره تعطیلی برخی جایگاه ها در استان ها به دلیل بدهی به شرکت گاز گفت:جایگاه ها بدهی ندارد و این مربوط به اختلاف کنتور مترینگ است ،  زیرا بین بعضی از شهرها ۲ درصد و برخی از شهرها ۵ درصد اختلاف قبوض گاز و مترینگ وجود دارد و این باعث می شود به طور مثال ، برای جایگاه دار ۷۸ میلیون تومان  قبض گاز امده باشد در صورتی که  کل فروش جایگاه ۷۳  میلیون  تومان بوده است. وی افزود : این اختلافات باعث بسته شدن و عدم پرداخت  به موقع می شود.

وی  با بیان این که در حال حاضر با کمبود یکهزار جایگاه سی ان جی در کشور مواجه هستیم گفت :  سرمایه گذار بخش خصوصی با توجه به رقم فعلی کارمزدها رغبتی برای حضور در این بخش ندارند.   

دادرس در رابطه با انتشار اخباری مبنی بر توقف خط تولید خودروی” سی ان جی ” درشرکت ایران خودرو گفت: وقتی که جایگاه نداریم از نظر ما نباید خودرویی هم تولید شود ،چرا که در غیر این صورت صف جایگاه ها طولانی تر خواهد شد.

شورای عالی سوخت تشکیل شود

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی سی ان جی کشور در پایان با تاکید بر این که شورای عالی سوخت و انرژی باید تشکیل شود گفت: در کشورهای پیشرفته  سوخت و انرژی زیر نظر شورای عالی سوخت و انرژی فعالیت می کنند و کلیه فعالیت های این حوزه از قبیل قیمت گذاری و  تصمیم گیری ها و واگذاری به بخش خصوصی از طریق این شورا انجام می شود.
وی خاطر نشان کرد: با وجود این که تشکیل شورای سوخت و انرژی مصوبه مجلس در سال ۸۳  است ، اما  تاکنون اقدامی از سوی دولت در این زمینه صورت نگرفته است.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.